Stefan skedar .........

I fredags så var jag gräsänkling, Eve var i Uppsala och hälsade på en kompis. Jag började min fredagskväll med att laga mat. Ni behöver ju inte fundera över vilken maträtt som lagades. Självklart blev det paradrätten :D Pasta med krossade tomater och vitlökspeppar, mat för en konung. :) Till denna gourmetmåltid serverades en ljummen folköl. :D Det är ju ingen idé att kyla ner gudarnas nektar eller hur? :D
Efter maten sträckte jag mig efter telefonen och ringde Stefan. Det var väldigt länge sen jag träffade honom, och jag kände att vi behövde förmörka våra sinnen med många glas vin.
Stefan gled över efter ett par timmar och vi började vårt drickande, vi hade väldigt trevligt och pratade om allt mellan himmel och jord. John, Findus & Peter dök upp efter ett par timmar och anslöt sig till mitt och Stefans fylleri.
Helt plötsligt reser sig Stefan upp och säger att det räcker. Han tar ett par ostadiga steg mot min och Eves säng och somnar så fort han har lagt ner huvudet.
Vi fortsätter vår fest utan Stefan och vid 00:15 kommer Eve hem.....
Jag kan ju inte tänka mig att hon blev överförtjust i att finna oss allihopa väldigt överförfriskade. :D
Men hon höll masken. :)
Findus och Peter däremot såg ut som om de aldrig hade sett en kvinna förut och fick väldigt bråttom att avbryta festandet och bege sig hemåt. :D
Men innan de lämnade lägenheten så hjälpte Findus mig att bära Stefan till soffan.
Vi sa tack och hej, och gick till sängs.

Jag ligger ju alltid in mot väggen på grund av att eve har ockuperat sidan som är enklast att kliva ur sängen från. Om jag någon gång måste kliva ur sängen innan eve så måste jag alltid klättra över henne. :D Det brukar ju vara en syn, för Scaramanga är ju inte känd för sin vighet. :)

Jag vaknar klockan 06:00 av att urinblåsan känns som en vattenballong som är på väg att sprängas. Jag försöker vända mig om, men jag sitter fast som i ett skruvstäd och Eve. Jag känner paniken om jag inte kommer upp inom de närmaste 30 sekunderna, så kommer en olycka att ske.

Jag mumlar - Älskling, flytta på dig jag måste på toaletten.....
Inte ett ljud till svar!!! Jag funderar på om människan oxå drack vin igår, hon brukar ju vakna av ett andetag annars....
Jag försöker putta bort eve med min vänstra hand. Men skruvstädet trycks enbart åt hårdare. Jag tänker för mig själv. - Vad i helvete är det som händer??? Har vinet gjort att alla mina krafter försvunnit över natten, eller har Eve bundit fast mig med spännband och står bakom mig endast iförd skinnhuva??? eller finns det någon annan  förklaring???? Paniken kommer mer och mer, det börjar bli riktigt bråttom och med mina sista krafter puttar jag undan Eve och vänder mig om för att titta på henne.
Det jag ser, ger mig ett anfall av kolik och kväljningar. Där ligger Stefan och sover med ett leende på läpparna.
Han har alltså legat och skedat mig??? Jag börjar fundera på hur mycket jag drack igår. För Eve ligger på soffan?? Vad i hela fridens glada dagar har hänt?`Jag ryser till, och springer sedan in på toaletten.

Tidigare under natten.

Stefan vaknar på soffan. Han känner sig lite ensam och övergiven och tycker att det kan ju alltid vara kul att skrämma Scaramanga. Det är ju inte varje dag man får vakna bredvid Stefan al mighty. :D
Stefan glider fram mot sängen och lyfter på täcket, där ser han en utslagen Scaramanga och en tjej? Javisst Scaramanga har ju skaffat tjej. Stefan kände att han inte kunde lägga sig bredvid Eve för att det kanske skulle kunna göra mig irriterad. Istället väljer han att lägga sig ovanpå mig. Jag vaknar inte, men det gör Eve som känner sig en aning besvärad och går på toaletten. Det ger Stefan den tid han behöver han glider ner i skedposition och låser sedan fast mig i skruvstädet.

Morgon 06:10...

Jag kommer ut ur toaletten och möts av Eve som skrattar åt mig och undrar om jag har sovit gott?
Jag bara svarar något osammanhängande till svar och lägger mig i den andra soffan. Då vaknar Stefan och skrattar :D hahaha Fan Scara, det var du inte med på....
Sedan kommer jag inte ihåg så mycket mer, för jag somnar om på soffan och vaknar först 2,5 timme senare och då har Stefan gått hem, och jag får flytta tillbaka till den besudlade sängen. :D

Ja där ser ni hur det går när Scaramanga ska leka gräsänkling även om det bara är för ett par timmar. Jag äter paradrätten, dricker folkis och vin. och vaknar med bisarra vänner i sängen....

Vi får hoppas att Eve aldrig mer lämnar mig....

Ha det bra med er

Scaramanga.

Körsbäret är iaf fortfarande intakt :D


Kommentarer
Postat av: Eve

Eve vet när hon är brädad och det är dags att bege sig till soffan. Aldrig har du sett så nöjd ut som när Stefan skedade dig... ;)

2009-12-02 @ 06:30:30
Postat av: kulturella

mamma hälsar .ta vara på skara.

2009-12-02 @ 15:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0