Dammråttor/fest/dimma

Usch nu var det länge sedan jag skrev igen. Den senaste veckan har varit helt upp och ner.
På onsdagen var jag ledig, förutom att jag hade medarbetarsamtal med några av de stängningsansvariga på jobbet.
Det gick jätte bra. Det kom fram väldigt mycket förslag på hur man skulle kunna göra saker annorlunda och kanske förbättra butiksdriften. Det hela var mycket lyckat. Jag hoppas medarbetarsamtal kommer att införas på riktigt. Det var kanon. På onsdag kväll hoppade jag på pendeltåget för att ge mig av till den hemliga destinationen. Jag satt och renskrev mina anteckningar från mötet när de helt plötsligt ropar ut min station. Jag flyger upp, kastar ihop datorn och störtar ut genom dörren samtidigt som den går igen. Jag pustar ut på perrongen alldeles kallsvettig. Sen kommer jag ju på FAN bussen går om två minuter, så det var bara att springa. Jag hade sån tur att bussen var lite försenad så jag hann precis med den oxå. :)
När jag kliver av bussen så börjar jag på att bli nervös. Detta är ju första gången jag ska gå ensam hem till Dénise. Mycket riktigt så håller jag på att gå vilse, men jag lyckas leta mig fram tillslut.
När jag kommer fram så sätter vi oss och tittar på tv. Det var jätte trevligt :)
Jag sov över på den hemliga destinationen och när morgonens första ljuva strålar började smeka mitt ansikte så ringer Dénise väckar klocka. Jag trodde det var brandlarmet som gick. Jag måste säga att jag har sett få människor med den effektiviteten på morgonen som Dénise hade. Det kan inte ha tagit mer än tre minuter från att hon klev upp tills hon var utanför dörren. Jag skulle oxå vilja ha denna egenskap. för mig tar det ju minst 40 minuter på morgonen.
Jag stänger ju butiken på torsdagar så jag passade på att ta sovmorgon. Jag vaknade upp vid 9, och snubblade ut på balkongen för morgonens första cigg.. Jag kliver ut på balkongen, satan i gatan vad kallt det var.
Bröstvårtorna förvandlades till djupfrysta blåbär. :D Detta är ett skäl till att min rökning upphör 8 juni.
Jag packar ihop mina saker och börjar fundera på om det är något jag har glömt.
Jag konstaterar att så inte var fallet. Jag låser dörren och släpper nyckeln i brevlådan. Då kommer jag på vad jag hade glömt. GLASÖGONEN jävla skit. Hela världen hade ju förvandlats till en grå dimma.
Har man en gång vant sig vid att se världen klart är det ju svårt att gå tillbaka.
Men jag svär för mig själv och beger mig hem till Sthlm. Det blev precis som jag hade tänkt mig, huvudvärk och ett taskigt humör som följd av den försämrade synen.
När jag kommer hem på fredagen från jobbet så ramlar jag ihop på soffan, jag var helt slut. När jag slår upp ögonen så var klockan 9 på lördag morgon. Jag hade lyckats sova i 15 timmar!!!
Jag och min syster åker vid 12 tiden in till stan för att hämta mamma som kommer med bussen. Mamma och syster ska ju bege sig till Spanien i morgon. De har tur de. Jag skulle oxå vilja åka.
När vi kom hem till syster så blev vi bjudna på mat. Fiskgryta med lax och saffran. Det var faktiskt riktigt gott.
Fast efterrätten var ju helt klart bäst. Kajsa hade bakat någon chokladkaka med 70 % choklad. Ytan var som en muffins, men innehållet var alldeles krämigt. Det var super nice.

Efter det bar det av till Vulva Kokko för fest där hade hela glada gänget samlats. :D
Men Scaramanga tog sig nog ett par öl för mycket, satan i gatan vad full jag blev. Men det var en jätte bra fest, med singstar och en massa snuskprat :)
Jag har nu raggat upp ett par medlemmar till min nya mansklubb.
Det verkar ju finnas ett behov helt klart. Tyvärr så deltog jag inte på singstar, tur var väl kanske det. För annars så hade nog deltagarna varit döva vid det här laget. :D
Jag, Dénise och gegge delade taxi hem. Vi stannade till vid Mcdonalds oxå.
Hur kan Mcdonalds vara så fantastiskt gott? Speciellt när man har druckit.
Imorse vaknade jag upp vid 9 tiden, försiktigt så klev jag upp för att borsta tänderna. jag tyckte att jag var as smidig :) Men jag hade lyckats väcka Dénise. Vi bestämde oss för att sova ett tag till. När jag vaknar upp lite senare så mådde jag som en skade skjuten kråka. :(  Det är inte skönt att vara bakis.
Men vi kliver upp och äter frukost. Efter ett tag börjar Dénise prata om att hon skulle vilja göra om lite i min lägenhet. :) Hon skulle plocka bort mina spegelhyllor ett par gamla tavlor och en hel del annat. Det skär i en samlares hjärta.
Jag sa visst det låter ju trevligt. Jag hade inte räknat med att hon hade mycket mer energi än jag.
Hon sa helt klart, bra då kör vi.
Jag får en chock men det var ju bara att kliva upp och köra på.
Resultatet blev jätte bra. Det blev helt klart mycket bättre. :D
Men jag kommer att behålla min gula sten lampa Dénise, och varje gång du har mysbyxor på dig så kommer den att tändas :D.
För alla er som tycker att det låter lite konstigt kan jag bara säga att Dénise avskyr min sten lampa.
Hon har en mission i livet att få mig att kasta den.Ungefär som min mission att förbjuda mysbyxor....... :D
Men en sak är inte bra med att rensa i lägenheten. Allt damm kommer fram och det var inte lite i min unkis kvart kan jag säga. Men nu blir man ju tvungen att städa bättre. Så inget ont som inte för något gott med sig :D

Jag fick mina nya soffor i onsdags oxå.

Visst blev de snygga?



Kommentarer
Postat av: Blondie

2009-02-22 @ 20:46:16
URL: http://blondie86.blogg.se/
Postat av: Blondie

Det är inte bara stenlampan som jag hatar. De fula plastblommorna kommer snart ha samlat sitt sista damm! Jag fick ju kasta två, men det är tre kvar och det är verkligen tre för mycket! Ska nog kunna få lite stil hos dig.. ;)

2009-02-22 @ 20:48:12
URL: http://blondie86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0