Efter 20 år så kom den äntligen hem..........

När jag var liten parvel i det brutala Gnarp för 20 år sedan, hade min käre bror en tjej som hette Ewa.
Ewa var som många andra av gnarps hippa elit en oupptäckt konstnär med ambitioner.
Hon målade väldigt flitigt med bland annat min syster och kulturella har små fåglar viskat i mitt öra. :)
Ewa hon målade och målade mången vacker tavla prydde ewa och min brors hem.
Tills en dag hon målade sitt absolut största konstverk.
Den sista nattvarden, Mona Lisa mfl, släng er i väggen. Ur Ewas förtrollande handled så växte målningen "Dimmornas demoner" fram. :)
Jag kände direkt att jag hade upptäckt konsten, denna tavla måste jag bara ha.
Så jag tjatade och tjatade på Ewa att hon skulle ge mig den i födelsedags present.
Ewa bara log sitt vackra leende och sa Nä lille Scara. Den ska vi ha.
Varje gång jag besökte min bror så hälsade jag alltid på tavlan först och fortsatte att tjata på Ewa. :)
En dag så blev Ewa trött och sa du ska få den när du fyller 30!!!!
men det är ju 20 år kvar sa jag........
Sen den dagen har jag väntat och väntat. Mitt intresse för konst falnade lika fort som löven faller i september.....
Idag när jag kliver innanför min dörr ser jag ett avi ligga på mitt hall golv.......
Jag går med tunga steg mot post utlämningen i tron att det är ytterligare en bok som jag glömt att avbeställa. :(
Tänk min förvåning när expediten tar fram ett paket i tavel storlek.
Jag skinner upp som en sol och hjärtat börjar banka....... Det kan väl inte vara sant efter alla dessa år????
jag nästan springer hem, rycker upp paketet och skådar något så vackert.........

Dimmornas demoner har äntligen återvänt hem efter 20 år.

TACK SÅ MYCKET EWA!!!!!

Bättre present kunde jag aldrig ha fått!

Än en gång tack Ewa.


Vackrare tavla har aldrig skappats av människohand!

Kommentarer
Postat av: kulturella

tänk det föll en liten tår. när jag såg tavlan via nätet, efter så många år..

2009-02-04 @ 08:34:09
Postat av: Agda

Vilken bra berättelse! Heja Ewa! Och vilken fin tavla!

2009-02-04 @ 11:47:32
Postat av: Kröpen

Vilken bra story. Och vilket lyckligt slut.

2009-02-05 @ 05:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0