Semester:)

Vaknade på söndagen upp på min hemliga destination. :) Med en skaplig huvudvärk kliver jag upp ur sängen för att ta min medicin. Jag tittar på klockan och den visar 09:02. Jag tänker hoppas jag kan somna om så jag vaknar när huvudvärken är borta..  Men det där med att somna om kom ju inte på tal. De andra som oxå sov över vaknade och tyckte det var dags att börja om festen :)
Jag är full av beundran över hur man kan kliva upp dagen efter när munnen smakar kloak, huvudet värker och sätta igång att festa?
Det skulle jag aldrig ha klarat.
Kvällen innan hade vi besökt destinationens stolthet hamnmagasinet. Det var som en bättre version av tre bockar i forn stora dagar :D Ur högtalarna strömmade Glad techno från 90 talet blandat med jag vill vara din Margareta och nationalteaterns bängen trålar. :)
Hur dj fick ihop detta vet jag inte, men det lät hyfsat då iaf. men det kanske berodde på gin & tonicen? :D
Någon på stället hade iaf ätit något grymt olämpligt, för efter ett tag började ett tungt stinkande moln av fis belägra lokalen. Människor letatde desperat efter nödutgången men många hann ramla ihop innan de kom ut i friska luften :D
Nu överdriver jag lite, men det hade ju en viss fördel att få röka inne på krogen :)
Då stank man av äcklig tobaksrök, nu kommer man hem och kläderna luktar av spilld grogg o fis. :)
Vi lyckades bli utelåst på kvällen oxå, bara för att en festdeltagare hade somnat, så vi kom inte in igenom porten. Vi fick stå ute i 45 minuter innan en vänlig granne kom och låste upp.
Vi ringde oxå HSB jouren för att de skulle komma och öppna dörren. men de informerade att det skulle kosta oss 850 kr bara för att de skulle sätta sig i bilen. :)
Sen visste han inte om han kunde lösa problemet.
Jag härsknade till och frågade honom om det var ett stort problem att ta med sig en nyckelknippa?
Då blev han lite sur, det var tur att grannen kom istället. :)
Han borde bli nattens hjälte!
Som sagt på morgonen fortsatte festen för somliga, själv höll jag mig nykter och skönt var ju det. Man vill ju inte utmana ödet i onödan......
Man kommer ju ihåg vad som hände senast man besökte denna destination :(
Men roligt var det, jag fick lära mig en massa nya dumheter som man hädanefter kan praktisera :)
På eftermiddagen blev det dags att beställa pizza. Vi ringde efter hemkörning, det tog en hel timme!!!!!!!!
Helt ofattbart
När pizza boy dök upp så lämnade han pizzorna.
Jag frågade om jag inte skulle få skriva på något kvitto?
- eeee eeee glömt i bilen.......
- Det är väl inte mitt problem?
- Du vill att jag hämta?
- Om du vill ha betalt, så vore det bra.......
- Vänta springa bil. två minuter............
- Jag väntar.
Killen kommer tillbaka och jag skriver på.
Man vill ju inte bli blåst på pengarna, eller hur?
Pizzorna smakade helt underbart. Men en fråga som återkommer varje gång är om jag inte tål något i pizzorna jag äter?
Magen blir bara skräp, när man äter pizza.
efter ett par timmar till så begav vi oss åter mot sthlm. Jag fick dela taxi med de andra deltagarna. Jag kan inte beskriva hur skönt det var att inte behöva åka pendeln.
Idag har man varit hos tandläkaren igen!!
Min vanliga tandläkare hade åkt hem till Ungern i ett akut ärende så jag fick två andra kvinnor istället.
jag tänkte detta går nog jätte bra. Men när behandlingen började insåg jag mitt misstag,,,,,,,,,
Detta var inte en tandläkare, hon var fûherinna från dashau som utförde tand experiment. På snåla svenskar. :)
Jag blev liggande där i 45 minuter. Hon drog min kind åt ena hållet medan en annan drog åt andra hållet. Mina läppar sprack mer och mer och jag kände gråten i halsen.
Dessutom måste hon ha misslyckats med bedövningen för satan i gatan vad ont det gjorde.
Efter "behandlingen" så återvände jag hem. Med det så somnade jag och vaknade klockan 18:00. Någonting säger mig att jag är känslig för bedövningen.
I kväll har jag blivit bjuden på middag hos en av mina kollegor på utbildningen.
Jag måste säga att han kunde verkligen laga mat. Det var skönt att slippa äta rostade mackor eller parad rätten till middag som omväxling. :)
I morgon startar allvaret med utbildningen. Hoppas att jag inte är lika trött då som jag är nu.......


Scaramanga

En man som fått en krav lista:
- sluta snusa
- Sluta röka
- Börja dricka dagen efter :)




Hamnmagasinet restaurang & nattklubb Södertälje


Vilken var egentligen min destination?
vi kanske ska ha en tävling.........
Den som kommer på svaret får en öl av mig.
Ni som vet var jag var får inte deltaga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0