Den ekonomiska domedagen är här..........

Idag vaknade jag av att jag frös som en hund. :( Tyvärr så håller jag nog på att få lit feber. men det var bara att pallra sig upp och börja arbeta med utbildningen. Jag kan bara säga att bokslutsanalys är djävulens påfund. Satan i gatan vad trist det är. Det hela blir inte bättre av att jag räknade fel i vartannat tal så jag fick börja om HELA TIDEN!! Nu efter att ha arbetat med detta i 6 timmar har jag kommit halvvägs, och uppgiften ska vara inne senast måndag. :(
Jag har iaf tur som har Lotta som vän som alltid lika hjärtligt ställer upp och hjälper mig. Jag är lyckligt lottad.
Jag ska oxå passa på att be Lotta om ursäkt för att jag bad henne hålla käften. Men det var inte snällt att skratta åt mig för min fina meningsbyggnad.
Jag hade skrivit:
och den vältränade personalen ger kunderna det lilla extra. :D
Jag hade inte läst igenom vad jag egentligen hade skrivit innan jag började gå igenom det med Lotta.
Hon höll på att skratta ihjäl sig,
Så min tunga slant och jag bad Lotta att hålla käften. Förlåt mig.
Men det jag menade var ju bara att vår personal är mycket kompetenta yrkesmän/kvinnor.
Efter detta var det dags för att äta lite unkis middag. ideal makaroner med köttbullar och svart peppar.
Jag tänkte ju inte göra om samma sak en gång till och gå till tandläkaren. jag begav mig in till stan för att uppsöka city dental. När jag kommer fram och ska gå in så möter jag en av deras anställda som kommer ut i sina aretskläder för att ta en cigg. Jag är glad att han inte är min tandläkare, satan vad äckligt det var.
När jag kommer in blir jag omhändertagen av samma team som senast. De var jätte trevliga och skojade och skrattade. Sedan började undersökningen.........
Han mumlade och började rabbla en massa olika siffer kombinationer, Jag blev alldeles kall svettig och tänkte nu är det kört, farväl du sköna goda ekonomi. Hej fattigdom och elände.
Efter ca 15 minuter var han klar och sköterskan började knappa på en miniräknare.
Sedan fick jag domen...............
Jag hade 5 hål!!!!!!!!!!!!!!
Det kommer att kosta mig 3 750 kr. Men som tur var hade jag förväntat mig att slut notan skulle bli mycket högre.
Men jag kommer nog att få tillbringa många outhärdliga timmar i tandläkarstolen. Nu har jag fått en ny tid på onsdag kl 8. Då ska vi åtgärda ett av hålen. Jag hoppas att det hela kommer att gå relativt smärtfritt. :)
Men det känns hårt att det kommer att kosta så mycket pengar. Men jag är glad att jag fick tandvärk i helgen så jag kom igång med tandläkar besöken. :)
Det känns bra att få ordning på tänderna och i framtiden ska jag gå minst en gång om året.
Snålheten har i mitt fall riktigt bedragit visheten. och då pratar vi inte om visdomständer :)

Men nu ska jag ta och se klart seinfeldt innan det är dags att sova.
Jag önskar er alla en god natt och hela tänder :)

Scaramanga





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0