Fika med Lisa :)

Idag har det varit en ganska omtumlande dag på jobbet. Det har varit lite rörigt på grund av sjukdomar. Men jag tycker att vi löste det bra iaf.
Jag var tvungen att åka in till stan idag för att utföra lite ärenden på apoteket.
Lisa mötte upp mig på centralen och vi gick iväg och ordnad mina ärenden på apoteket. usch vilken kö det var där. Det var tur att jag hade sällskap som hjälpte mig att hålla humöret uppe.
När vi äntligen var klara inne på apoteket så begav vi oss ut i Stockholms kvällen för att Lisa ville titta på lite kläder.
jag förstår inte att alla HM kan gå runt, det är helt otroligt. Det ligger säkert 5 olika HM inom en 5 minuters promenad. kan det vara lönsamt?
Tyvärr så hittade inte Lisa några kläder denna gång. Så vi hittade ett litet café där vi intog en lättare middag.
När vi sitter där och pratar och tittar på folk, så ser vi en ung tjej hon kan kanske vara 15 år. Hon såg jätte arg ut, under hela vår vistelse på caféet satt hon och pratade med sin kompis och såg ut som om världen hade rasat ner över henne.
Varför måste man försöka se så arg ut hela tiden?
Så otroligt vackra människor som förstör hela sitt utseende, genom att försöka se hårda ut?
kakan som jag och Lisa åt till efterrätt var nog från förra seklet, den såg jätte god ut när den låg där och suktade oss.
Men när man väl stoppade den i munnen så var det som att tugga på ett betong block :)
men kvällen förflöt under mycket glädje och skratt. Det är ju alltid en upplevelse att fika med lisa.  :D
när jag sätter mig på tunnelbanan så kliver två killar på. Dessa killar var kanske 12-14 år.

När de väl har klivit på så börjar de springa och skrika. de räckte inte med att de sprang en gång. De fortsatte hela vägen från centralen och ut till midsommarkransen? Man kan ju fråga sig om de hade extra energi att bränna av?

När jag äntligen ska kliva av så skriker den ena av dom. JÄVLA FITT......

jag tänkte i mitt stilla sinne säg något om mig, då får jag stora spelet och går bärsärkargång över dig. Men han avslutar sin mening med KALLT. Det var tur för honom det.

Det är fan vad gammel ställt man börjar bli?

och jag som lovade mig själv evig ungdom i sinnet, jävla skit ytterligare ett löfte som ser ut att brytas. :(

Jag går in på coop:en för att handla lite bröd och vitlökssalami. Då ser jag att min favorit kassörska jobbar. Jag pratar lite med henne, hon hade varit i Thailand Tyvärr han jag inte prata så mycket med henne för hon hade så mycket folk. och man vill ju inte framstå som ett av alla dessa "kunder" som häckar vid kassan hos oss.

Lite självrespekt har man ju än :)

Så dagen har varit till belåtenhet för det mesta.

Men nu ska jag gå och ta en dusch.



Ha en bra kväll!!!


Scaramanga.


Idag är det bara 2 veckor kvar till den magiska gränsen..............


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0