Hårda bud på jobbet........

Idag har det varit en tuff dag på jobbet Det hela började med att jag kom till jobbet och inser att en av kassorna hade pajat. Tyvärr hade ingen åtgärdat felet, så jag började min dag med att krypa på alla fyra för att försöka lista ut vad felet var? Jag brukar lösa de allra flesta kassa problem men idag gick det bara inte Jag fick helt enkelt ge upp och ringa supporten :(.
När jag vandrar in i butiken ser jag pundar Stina göra entré. Hon ser ut som en påtänd vandrande sparris. med på tok för stora kläder. :)
Jag varskodde genast butikschefen som suckande började sin bevakning. Säpo släng er i väggen :)
Efter att jag har ringt supporten återvänder jag till kassan för att skruva ihop den skadade besten. Då kommer butikschefen och ställer sig brevid mig, jag tittar upp och pundar Stina är alldeles tokig,och skriker att vi inte ska förfölja henne. Hon har inte lyckats plocka på sig något så hon stormar i vredesmod ut genom vindfånget. I vindfånget mötter hon en mamma med barnvagn och barnet i handen. Pundar Stina kommer inte förbi, hon nästan fastnar på barnet innan hon under skrik att de ska flytta på sig lyckas tränga sig förbi. Jag går in på lagret och diskuterar händelsen med butikschefen, mina sista ord till honom var, nu är det bara pundar Olga som saknas sen kommer denna dag att vara komplett. Vi båda skrattade och jag gick ut för att plocka frys.
Vem är den första jag ser????? JO PUNDAR OLGA!!! hon kommer in lite mysigt halv full o påtänd och tänker snatta lite färdigmat. Jag springer dit och som alltid säger jag. Jaha då är det dags att gå ut igen. Hon blir sur och frågar varför jag alltid ska flina, om jag njuter av att kasta ut henne?
Jag svarar inte utan följer bara med henne ut. Hon ska precis börja gråta och dra sin visa om att hon ska dö om tre månader. Det enda felet är att hon har hållit på med det i tre år. Så jag vänder på klacken och återvänder till min frys.
När jag är på lunch och ska gå ut för att ta en cigg så blir jag informerad av en kund att det står en kille på ett hus och håller på att hoppa!!! Jag trodde kunden drev med så jag gick och tittade.
Mycket riktigt det var fullt pådrag brandkåren var där och hade blåst upp enorma luftkuddar. Tydligen höll stackarn verkligen på att ta livet av sig.
Jag såg inte om han hoppade eller om han klev in igen. Jag vågade inte stå kvar. För då hade jag inte kunnat sova inatt. Men när man upplever något dylikt så faller ens egna problem liksom av en. Jag har det rätt bra ändå, jag har inga problem som inte går att lösa. Jag hoppas verkligen att denna kille får hjälp med sina problem så att han kan gå vidare i livet.
Så dagen har verkligen varit hård, så nu ska jag ta sova. jag måste gå upp tidigt och fortsätta med denna eländiga bokslutsanalys......... Måtte eländet snart ta slut!!!

God natt med er alla

en problem fri

Scaramanga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0