Rysk/polska tanten kommer.........

Idag har man haft tvättstuga vilket besvär det är egentligen. Det borde ju finnas något sätt att slippa detta. Men tills storvinsten ramlar in så får man nog harva i tvättstugan.
Jag lyckades till och med somna och komma försent till att plocka ut min tvätt innan nästa tid började. Vad pinsamt det var..... Men jag hade jätte tur att det var en snäll tjej som hade tiden efter. Hon bara skrattade och tyckte att jag hade gjort helt rätt!!! Det är ju skönt att sova, ibland önskar man att det fanns fler som henne. :)

Efter det bar det iväg till jobbet för presentation av min uppgift för chefen. Det gick bra han var jätte nöjd. Så det känns ju bra nu kan man gå vidare med nästa.
Jag började som vanligt med att plocka min älskvärda frys. Då kommer den rysk/polska tanten in i butiken.
- ååååå scaro, hjälpa gammal tant.........
- Ja visst vad kan jag göra för dig?
Hon börjar gräva i väskan och tar fram ett brev....
- Scaro läsa för gammal tant.
- Det är en betalningspåminnelse, som du måste betala fort.
- Vaddå betala? Vilken räkning?
- Du har fått en räkning för gas, som du missat betala....
- Jag betala 1000 kr
- okej men det spelar nog ingen roll, du måste betala denna oxå.
- Jag ringa de säga att jag inte ska betala!!!
- Jag få räkning på 1000 kr för gas, bara koka te. Äta restaurang  varje dag.
- Ja men det spelar nog ingen roll, du måste betala ändå.
- De sa att jag inte skulle betala, ja sa tappa räkning......
- Men om du inte betalar hamnar du hos kronofogden och det är inte bra.
- Scaro du ringa dem NU!!!!
- Men men men jag har.........
Jag inser att det inte är nån idé att prata utan jag går och ringer med tanten i sällskap.
Det är fruktansvärt lång kö, och jag ser min frys stå och tina.......
- Jag får inget svar.
- Scaro betala för gammal tant.
- Ursäkta??
- Du ha data?
- Ja??
- Du få pengar av tant, du betal räkning........
Hon tittar på mig med sina hundögon, och jag smälter som min frys bur som står ute i butiken :)
- Ja okej då. Ge mig 179 kr då, så löser jag det när jag kommer hem.
Aaaah snäll scaro, snäll gammal tant scaro.
Hon lyser upp och haltar ner till kassan för att ge mig jämna pengar.....
Jag får pengarna och får sedan hjälpa henne med att handla.
Scaro ge gammal tant salami utan peeepar. som förut......
- Öpnna ramlosa naturell.
mm mm
:D¨
jag vet att det går utanför min ordinarie roll i butiken, men jag måste säga att det ger mig ett lyckligt sinneslag. :)
Det känns skönt att få hjälpa en gammal människa med dålig syn, hörsel och som inte kan språket. Men hon är en riktig krut gumma hon ger sig aldrig!!

Men nu ska jag äta en prinskorv och hoppa i säng.

Scaramanga
En man med gott samvete och hjärta. :)

Kommentarer
Postat av: kulturella

a du hjälpa mig betala räkning,,, gammal tant,,ha ha.14000 bara.

2009-01-30 @ 09:07:51
Postat av: Katja

Vilken gentleman!

2009-01-30 @ 09:19:52
Postat av: Anonym

2009-01-30 @ 09:21:31
Postat av: Agda

Ja, tänk om ens liv bara bestod av de vänner man aktivt väljer. Inget ont om dem. Men hur grått vore det inte utan de udda figurer som krokar i ens liv och stör rutinerna? Och som envisas med att tillhöra ens krets. Som tvingar en att vara bättre än sig själv.

Själv har jag Springsteens senaste på vinyl i min ägo. Så allt är väl.

2009-01-30 @ 09:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0