Stor spenderaren slår till igen :)


Igår när jag satt och surfade, så kände jag att min impulsiva sida vaknade till liv. :)
Väldigt många av mina vänner har under en längre tid känt sig väldigt bedrövade över hur min soffa ser ut.
Jag har hittills inte bryt mig så mycket om det, men igår hände det någonting. Jag fick helt plötsligt för mig att jag skulle köpa en ny soffa. :)
Jag började leta på internet och hittade ganska snart fann jag vad jag letade efter på EM möbler.
Till min stora frustration så har EM ingen internetbutik. Jag tror att jag ska smälla av. Hur kan ett stort företag inte ha en web butik idag????? jävla tomtar.
Så jag får ta och åka in till stan idag och gå in på EM möbler. När jag kommer in till EM möbler så är det ganska mycket folk i butiken. Men jag ställer mig vid kassa disken. Där sitter en kille och knappar på en dator. han tittar inte ens upp på mig Jag känner att min frustration börjar växa.
när han äntligen tittar upp på mig efter tre minuter s frågar han om han kan hjälpa mig med något?
Jag säger att jag är intresserad av soffan som jag tittat på, och funderar på om han kan hjälpa mig, eller om han är upptagen?
Han svarar att han är lite upptagen men om jag bara väntar ett tag så ska han hjälpa mig
Jag tror att jag ska smälla av, är det så man ska bemöta sina kunder?
Det var jävligt tur för honom att jag var så sugen på dessa soffor annars hade jag bara vänt och gått min väg. När han ska visa mig sofforna så visar det sig att de har sålt sina utställnings exemplar. Men eftersom jag visste hur de såg ut, så bestämde jag mig för att köpa dem ändå.
Vi gick tillbaka till kassan och började prata finansieringen jag bestämde mig för att ta det hela på avbetalning i tolv månader. Det var ju ränte fritt, så det gjorde ju inget.
jag frågade om de kunde leverera sofforna hem till mig?
ja det går bra, fick jag till svar men det kostar 600 kr.
ja det gör inget sa jag, de måste ju ändå hem. :)
Sedan frågade jag om de såg till att ta tillbaka min gamla soffa?
Ja men det kostar 600 kr.
Då tittade jag på honom, och frågade om det var rimligt med så mycket avgifter?
eeeh eeeh eeeeh ja men det kostar så fick jag till svar.
Sedan fick jag inte glömma att det oxå tillkom avi avgifter på fakturorna varje månad.
hmmmm man kanske ska anpassa sina kostnader till den ekonomiska situationen i samhället, men det är ju bara min egen åsikt. Det kan ju bli ett konkurrens medel.
Efter mitt soff inköp var det dags att möta upp Lisa vid hötorget för en fika.
När Lisa fick se mig började hon tok skratta. Hon frågade vad fan jag hade på mig egentligen??
Hon syftade på min snygga mössa. Den är svart och vit randig och gräsligt ful. Men väldigt varm och skön. :D
Vi gick vidare till waynes coffee för att inta vår fika. Jag beställde en choklad boll och Lisa kladdkaka. Båda bakverken hörde nog hemma på ett museum. För de var väldigt hårda och smaklösa. :)
Vi gick ut för att ta en cigg och när vi kommer in igen så upptäcker vi att en kille håller på att ta våra platser. Jag säger ursäkta det där är våra platser. När han vänder sig om så ser jag att det är en svart kille med röda glasögon av plast och en vit bandana. Jag får en chock men han är trevlig och säger ursäkta och skyndar vidare.
Man har ju ett ordspråk. Never pick a fight with a guy in bandana. :)
resten av min och Lisas fika förflöt precis som vanligt i glädjens tecken.
Så det har varit en rolig helg allt som allt. I morgon stundar dock jobbet åter. Det kommer nog att bli en tuff dag, på grund av alla sjukdomar. Men det är ju då det är som absolut roligast, när man får prova nya lösningar på olika problem.
Så det kommer nog att bli en ut vecklande dag! :D




Vad tycks om min gammla soffa???


Så här ser mina nya soffor ut. Nu väntar man bara på leverans!!
MESSINA
MESSINA
Vad tycks? snygga va?


Här kommer en bild på min snygga mössa som Lisa hade så kul åt.



Otroligt vacker va?


Nej nu ska jag ta och gå och sova.
Jag önskar er alla en fin söndag kväll!!

Scaramanga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0