Äntligen är badrummet klart :)

Fy vad det tog emot att börja städa badrummet, men det känns grymt skönt nu när det är klart. :D
Jag bestämde mig för att städa varje fog på kakelplattorna idag, och jag kan lova att denna lägenhet har inte upplevt något liknande sedan den var nybyggd.
Fy fan vad äckligt det blir under badkaren..... Jag höll på att få en chock när jag lyfte ut badkaret. Jag har ju ingen ordentlig avrinning från badkaret eftersom silen och röret har gått sönder. :(
Jag brukar få något ryck per år och lyfta ut hela badkaret och köra stor sanering. Men den syn som mötte mig denna gång var jag inte beredd på.
Jag har på slutet tyckt att jag har haft en stor förbrukning av hårschampo och rakhyvlar. Men detta var ju helt sjukt. Jag hittade minst 10 halv fulla schampoflaskor och 15 rakhyvlar under badkaret....
Men nu när stor saneringen är över för denna gång så kan man lugnt luta sig tillbaka i soffan och slappna av. Jag måste oxå ringa fastighetsförvaltaren imorgon så de får komma och installera en ny sil i badkaret. Det var inte fräscht att hitta en stor fläck av brunt intorkat vatten under badkaret.
Men nu är allt borta och jag känner mig nöjd med livet.
Så nu ska jag ta en dusch och sedan ska jag bege mig av ut och gå en sväng kring Hägersten.

Men resultatet blev ju fint eller hur?




Ha det bra med er

Scaramanga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0