Fika med Lisa :D

Idag har det varit den lugnaste dagen hittills i år på jobbet. Ibland är vi till och med mer personal än kunder i butiken. Men det känns iaf bra att man hinner färdigt med alla sina åtaganden innan man ska gå hem :)
Det blir oxå mindre och mindre varor som kommer till butiken. Nu sitter man och beställer hem ca 30 % mindre än en vanlig leverans. Det är helt sjukt. Stockholm blir helt folk tomt.

Efter jobbet så var det dags för en fika med Lisa. :)
Lisa skulle köpa nya säsonger av 24, så vi började med ett besök på megastore, om jag inte minns fel.
Lisa hittade sina säsonger av 24 och med det trodde jag att vårt besök var klart. Då väljer hon att köpa Top Gun oxå. Jag skrattar och börja härma Tompa, det hela slutar med att Lisa försöker slå mig, för Top Gun är ju faktiskt bra!!!!!!!
eeee joooooooooooo, Det är ju en katastorf......
Men det finns ju ett par klassiska repliker i filmen som man kan ha roligt åt.
- You can be my wingman, anyday!
- You are dangerous!!!
Sedan finns det säkert fler oxå, men de har jag som tur är glömt bort :)
Efter filminköpet bar det iväg till ett café vid Östermalmstorg för att inta Äppelpaj med vaniljsås och kaffe. Det var nog första gången jag fick ett bakverk på det cafét som smakade bra.
Lisa började genast att attackera min vaniljsås, för hon tyckte att jag fick mycket mer än henne :)
Ni kan ju gissa vems paj som såg ut som slagfältet i normandie efter  5 minuter :)
Men man måste ju även få vara som barn ibland eller hur?
Efter vårt pajkrig så började vi diskutera den manliga/kvinnliga sexualiteten och könens olika sätt att tänka. Vi konstaterade efter 2 timmars debatt om allt mellan himmel och jord, att det bästa vore om människor blev som djur och möttes en gång om år. :D
Då kunde de heta lustarna få utlopp och barn tillverkas. Efter veckans slut kunde kvinnorna vandra ner på det södra halvklotet och män upp till det norra. :D
Tänk vad mycket onödigt tjafs/missförstånd som skulle kunna undvikas. :)
Ni kanske förstår att vi var ganska ut-tittad av våra bordsgrannar.....
Efter att vi hade fikat i 4 timmar så var det dags att ta farväl och bege sig hem till kransen.
Som vanligt har skrattmusklerna fått arbeta riktigt ordentligt när man tar en fika med Lisa. Det känns bra att få skratta av sig ordentligt, man får liksom ny energi.
Det kanske inte är det bästa om man ska gå och sova dock. Men sak samma roligt var det.
Men nu ska jag gå och sova!

Hoppas ni får en underbar kväll!!

Scaramanga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0