Fluktande, promenader och återseende av en gammal vän :)

Idag vaknade man av att telefonen ringde. Det var mamma och pappa som var på väg till fjälls för att fira semestern.
Jag kan bara säga att det var ett väldans liv i bilen för mamma lyssnade på melodi krysset.
jag tror pappsen var lite less eftersom han inte fick lyssna på mycke lys o mycke värme med någon galen norsk som
heter Åge Aleksandersen :D



 


Efter detta samtal funderade jag om jag skulle kliva upp och ge mig av ut och promenera, men jag lade huvudet på kudden och somnade om ett tag till :)
När jag äntligen vaknar så var det bara att dra på sig shortsen och ge sig ut på promenaden. Jag valde att gå in till stan denna gång istället för min ordinarie runda.
Vädret var ju helt perfekt, så det var skönt att vara ute.
Jag passade på att ta lite bilder när jag ändå var ute och promenerade.
Stockholm visade sig verkligen från sin bästa sida idag. :D



Här har vi en vy från Liljeholmsbron.



Synd bara att man inte har bättre kamera på mobilen. Jag får vänta tills det kommer någon med 14-15 megapixel. Då ska det investeras. Men det var ganska mycket folk i parkerna.



Här ser vi Stadsgårds-kajen. Det var verkligen vackert idag. Men en fråga som väcks hos mig varenda gång jag går där är alla dessa båtar som ligger där, används de någon gång?
Eller är det flytande sommarstugor?

Jag fortsatte min vandring genom gamla stan och in till city. Jag kan bara tala om att dagen inbjöd till en hel del spanande Satan i gatan vad alla kvinnsen var vackra.
Jag fick ju en hel del tips och idéer från min bror igår. Man kanske skulle börja följa hans råd?
Han hade ju lite synpunkter på mina val av kvinns, och jag kan ju ge honom att det fanns en poäng :)
Ju närmare jag kom city desto större växte sig tanken på att jag inte har någon musik när jag ska utomlands. kontaken till handsfreen i mobilen har ju pajat :(
Så jag fick för mig att jag skulle svika ett av mina heliga löften att inte köpa en mp3 spelare. Enda anledningen till att jag gjorde det är ju att jag inte har råd för tillfället att köpa någon av mobilerna som jag vill ha.
Jag traskar ner mot kungsgatan och jag börjar reagera på att det är så mycket poliser ute?
Jag funderar för mig själv om det beror på vädret så de vill sola eller om Beatrice Ask har lättat på plånboken?
När jag kommer till kungsgatan så ser jag anledningen till alla dessa poliser. Tydligen pågår det demonstrationer för ett fritt turkistan.
Någon springer med megafon och skriker Kina är terrorister, Kina är mördare.

Jag vandrar mig in på SIBA för att kolla in utbudet av mp3 spelare. Utbudet kan ju bara beskrivas som tunt, om man inte vill ha Apple. Jag har en privat bojkott mot Apple. Tyvärr så känner de inte till den. :D
Jag hittar en Philips som jag skulle kunna tänka mig, men den var ju naturligtvis slut.
Då hittar jag den perfekta mp3 spelaren. Det var en Creative Zen. Enda anledningen till att valet föll på denna spelare var att batteri tiden var på hela 35 timmar (ja, jag vet att man inte ska tro på alla dessa uppgifter) den hade oxå ett överkomligt pris 799 :-
Minnet var väl sådär 4GB men vi får hoppas att det räcker......

Sen kommer vi till problemet. Den var rosa!!!!!



Till och med hon som hjälpte mig hade roligt åt färgen :)
Så nu är jag stolt ägare till Sveriges bögigaste mp3 spelare. :)
Den är ju helt gräsligt ful!!!! Men vi får hoppas att batteri tiden håller, så att jag har något att göra under flygresorna.

Jag tar tunnelbanan hem och sätter mig och ska försöka ladda detta as till spelare. Jag förstår inte att de inte kan ta fram en standard för dessa laddningsprogram. Alla ser olika ut, och har olika idéer om vad som är bäst för oss användare. suck.
På något vis lyckades jag starta massladning av alla min musikfiler. 12,5 Gb som skulle in på 4Gb. Ni kan ju förstå att det inte gick ihop sig. Men efter mycket strul så har jag äntligen lyckats. :)
På kvällen ringde Magnus Aspling mig, det var roligt jag har inte sett honom på många år tror jag. Han var tydligen nere i Stockholm och skulle jobba ett par dagar så vi passade på att ses.
Det var jätte kul att träffa honom, det blev mycket skratt och utbyte av minnen från gymnasie tiden mm.
Det var jätte kul att träffa Magnus, han ser verkligen livet från den ljusa sidan :D

Men nu är det dags att hoppa i sängen

Ha det gött!

Scaramanga

Kommentarer
Postat av: Vulva

Gay gypsy.Skönt att du äntligen vågar träda fram å erkänna din kvinnliga sida

2009-07-19 @ 11:44:37
Postat av: Scaramanga

Bara riktiga män kan bära upp en rosa mp3 spelare!!

och glöm inte att det är du som är pizzA GYPSY

2009-07-19 @ 13:09:53
URL: http://scaramangasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Dénise

Alltså rosa är ju fint. Men färgkombinationen på den där var ju inte att leka med :P

Själv har jag 50 timmars batteritid på en av mina gamla, så nog måste det ha funnits något billigare i annan färg med bättre batteri än det där..

Jag tror minsann att du VILLE ha den där rosa! ;) Puss på dig

2009-07-19 @ 13:50:31
URL: http://blondie86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0