Hudiksvall take me home to the place where i belong Hudiksvall

Idag var det dags för flytt igen. Märkligt fenomen detta, i 4 år har jag levt mitt liv i kappsäck så fort semestern har infallit.
Det är en ganska märklig känsla tycker jag att helt plötsligt bara flytta in hos någon annan och bli en del av deras liv. Jag tror ju att detta är väldigt nyttigt för mig som lever unkis liv där allt kretsar runt mig och mina behov.
Hittills denna semester har jag ju bott hos El grande och store bror. Idag kom turen till mamma o pappa.
Jag tänkte att jag skulle ta x-tåget från gnarp till Hudiksvall Jag var ute i väldigt god tid och var framme 30 minuter för tidigt.
När det var 3 min kvar till avgång ropar de ut i högtalarna att tåget är 25 minuter försenat. Jag fortsatte att vänta och vänta och vänta när tåget äntligen kom så var det 1 timme och 40 minuter försenat.
Jag trodde jag skulle bryta ihop.
När jag äntligen kommer in till Hudiksvall beger jag mig till en leksaksbutik för att köpa sommar presenter åt min brorsöner. Två gigantiska vatten pistoler blev det. Så nu kan de spruta ner mamma o pappa hela dagarna :D
Sedan begav jag mig den långa vandringen mot sofiedal. Satan i gatan vad varmt det var. Jag kände mig som Jesus i öknen. Jag är här för att uträtta storverk, men jag dör av värmeslag :D
I Hudiksvall var annars allt sig likt. Samma jordgubbsstånd på samma plats. Samma människor på samma jobb. Det är både det goda och det onda med att komma till old hudik. Det är precis som förut och förändras aldrig. :D
När jag kom hem till mamma o pappa så blev jag ordentligt ompysslad som alltid.
Denisé Kallade mig för en bortskämd snorvalp. :D
Men är man minstingen så är det ju så eller hur? :D

Så nu sitter man här på pappas kontor och försöker skriva lite blogg. Tyvärr så har det ju inte hänt speciellt mycket. Men jag antar att morgondagen kommer att bjuda på mer upplevelser. Både goda och onda :D


Ha det bäst

Scaramanga


 

Kommentarer
Postat av: Babs

Det blir ju ingen riktig sommar om inte du kommer upp på semester ju! Vi brukar ju vara många som slåss om att få ta hand om dig!!! Kan ju hoppas det blir min tur nästa år då, men då får det bli en regnig vecka, så vi inte flyter bort.

2009-07-02 @ 18:40:39
URL: http://gama.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0