Rysk/polska tanten är tillbaka :D

När jag vandrar mig iväg på jobbet känner jag mig full av energi. Märkligt fenomen detta med att bryta sina rutiner och göra något annat för en kväll. :)
När jag kommer fram till jobbet vid 12 tiden så gick jag runt och pratade med personalen, och fick situationen klar för mig.
Då ser jag vid ingången att rysk/polska tanten gör entré. Hon är somrigt klädd i blommig hatt åla 70 tal och beige sommar kappa. Jag blir glad av att se henne faktiskt, det är ju ett original som man inte vill ska försvinna. :)
Jag ställer mig i kassakön för att inhandla min lunch. Då kommer en i personalen och säger att en kund letar efter mig. Trots att jag inte var i tjänst så är det ju inget att diskutera, man måste ju hjälpa kunderna.
De visar mig till kunden..... och ja det var rysk/polska tanten :)

- åå  Scoro hjälpa gammal kvinna.....
- Jaha, vad kan jag hjälpa dig med då?
- ååå måste ringa.....
- Jaha vart ska du ringa?
- Måste skaffa nytt pass.
- Ja men då är det väl bara att du åker till polisen?
- NÄÄÄÄÄ, ja varit där, de säga måste ha personbevis!!!!
- Jaha, men är inte du svensk medborgare då?
- Nä. Du ringa åt mig,Scoro. Snäll å hjälpa gammal, blind kvinna.......
- Ja men.......
- Snälla. du måste ringa åt en gammal kvinna..........
- Ja, okej då. Men då måste vi skynda oss lite.
- ÅÅÅÅ ´tack snälla Scoro.
Jag fick en ingivelse att man kanske skulle kunna beställa personbevis via skatteverkets hemsida. så jag tar med mig tanten in på kontoret.
Jag sätter mig i stolen och börjar leta efter skatteverkets hemsida.
- Scoro, har du stol åt gammal tant?
Jag gör en snabb beräkning och kommer fram till att det kommer att gå fortare om hon får min stol, än att jag ska springa till köket och hämta en stol till.
- Varsågod. Ta den här stolen.
- Daaa. tack Scoro.......
- Jaha vad har du för personnummer då?
- xx xx xx - xx xx.......
- Okej. då har jag beställt personbevis åt dig.
- Scoro inte ringa åt gammal tant? :(
- Nä. Det behövs inte, jag ordnade det på internet åt dig.
- oooh Internet. DAAAA bra.... bra.
- Så personbeviset kommer hem till dig i brevlådan.
- ÅÅÅÅ tack snälla Scoro. Tant ska betala dig nu......
- Det behövs inte, jag bjuder på det.
- Nää. tant betala.
Hon tar upp sin börs och lägger 2 kronor på skrivbordet. :)
Hon gräver lite till och får fram en 5 krona. Man kan se på henne att hon överväger om hon ska ge mig denna oxå. :D
Men till slut så väljer hon att även lägga denna på bordet.
Efter det så tackar hon för sig och går hemåt, och själv fick jag sätta mig och äta lunch.
Men det känns ju iaf bra att man kan få hjälpa en medmänniska ibland. :)

Men nu så ska jag äntligen äta lite middag, 23:42 ganska sent måste jag säga.

Så nu önskar jag er alla en god natt

Scaramanga aka Scoro







Kommentarer
Postat av: Lotta

Duktiga du!!! Annars har du ju kunnat ringa mig så har jag fixat ett!!! Internet är en underbar uppfinnelse!!!

2009-07-24 @ 19:56:00
Postat av: kulturella

mig inte bry mig....du hälsade inte på ju.....men duktig du iaf.

2009-08-01 @ 07:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0