Betyg på marknadsplanen :D

Idag har vi äntligen fått ett kvitto på vad vi har arbetat med under detta utbildnings år. :D
Jag är jätte glad för vi fick MVG på vår marknadsplan. :D
Även om vi bara hade ett svagt MVG, så var det ändå ett MVG.
Vår lärare hade åsikter mot vårt upplägg, Jag vände mig mot detta, för jag tycke att vi hade hållit ihop hela planen precis som man skulle.
Något som uppdagades efter middagen var att 3 av 5 grupper hade fått VG i betyg på sina marknadsplaner. De var väldigt besvikna, och jag kan förstå dem. De har satsat tid, pengar och energi på denna plan och de kände att de var värda ett högre betyg.
De ansåg att bedömningen var väldigt skiftande, och att lärarna hade gjort felbedömning.
Jag lider verkligen med dessa grupper, det förtog mycket av glädjen som jag själv känner.
Man har i ett helt år delat besvär, frågeställningar och glädje och att de sedan känner att bedömningen var felaktig, känns verkligen illa.
Jag lider speciellt med en grupp. Jag trodde redan från första seminariet att dessa skulle få de högsta betygen på sin marknadsplan. Men det är ju inte bara marknadsplanen som ingår i betyget, det finns ju fler faktorer. Jag hoppas för min egen del att jag får MVG. Det skulle kännas som en gigantisk seger för mig.
Men antagligen kommer jag att få VG, med tanke på att jag bara har haft G på proven.
Den andra gruppen som fick MVG gav sig ut på stan för att festa loss. Vi stannade med de andra, det kändes som om vi fick sitta och försvara varför vi fick ett svagt MVG på vår marknadsplan. Jag sa oxå det, och de övriga deltagarna förstod hur jag kände. Men det kändes iaf surt att så många inte kände att de hade fått det betyg de förtjänade och kunde dela glädjen med min grupp.
Men jag hoppas de har lyckats smälta intrycken tills imorgon, Förhoppningsvis kan somliga grupper få förklaringar till varför de har fått VG istället för MVG av lärarna.
Ikväll har vi varit ute och druckit skumpa och haft trevligt. Vi var även in på en rock klubb, vi hann få en öl, innan stor bråk bröt ut mellan andra besökare. Människor flög åt alla håll och polis fick tillkallas.

Nu har jag fått i mig en big mac och ska äntligen gå och sova.

I morgon är det mediaträning och hyres förhandlingar.

Sov gott

Scaramanga

Kommentarer
Postat av: Babs

Hur det än är så förtjänar du ditt MVG!!! Som du slitit med detta och så klok du har blivit!!! Du har gjort enorma framsteg på alla dessa delar och blivit en rackare på det mesta! Så var glad och stolt över ditt betyg, du är verkligen värd det!!!

2009-06-03 @ 18:09:46
URL: http://gama.zoomin.se
Postat av: Dénise

Grattis till det fina betyget, raring! Det är du väl värd enligt min mening.

2009-06-04 @ 10:45:05
URL: http://blondie86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0