Dårarna börjar sitt midsommar firande :D

Nu märks det iaf att midsommar firandet har kommit igång på riktigt. I morse när jag vaknade så slog jag på datorn och kollade upp systemets öppettider. De skulle öppna klockan 10, och det passade mig alldeles perfekt. :D Jag begav mig vid ungefär klockan 10:20 och när jag kommer fram till Liljeholmen så ser jag tydligt att festen redan har börjat. Pundare, alkisar och byggnadsarbetare alla satt de på sina egna små ställen och festade till. När jag kommer in på bolaget så ser jag att tre kassor redan går för fullt. Jag vet inte hur många som plockade varor men det var många. Det vore roligt att veta hur många gånger de fyller upp butiken en sådan här vecka?
Jag ser att de lokala alkisarna har tinat fram oxå för att fylla på förråden en del hälsar på mig och vinkar glatt. Man kan ju fundera på vad kassörerna egentligen trodde om mig? :)¨
När jag ankommer till jobbet så märker man ju tydligt att festen har börjat även här. Somliga medarbetare måste gå tidigare för att komma i tid till sina fester och kunderna..... ja dessa kunder hade redan börjat titta i glaset. :D
Det var länge sedan som jag blev så besviken på en människa som jag blev idag.  En farbror som brukar handla hos oss var in i dag två gånger, han var så jäkla packad och jag frågade hur det var med honom. Han svarar att han druckit för mycket. Sedan stjäl det svinnet folköl båda gångerna. Men jag ska ta ett snack med honom i morgon, det kan jag lova vilket as!!!! fan vad sur jag blev.
Ett tag senare kommer en alkohol påverkad kvinna in i butiken.
- Har ni några bättre jordgubbar?
- är de som ligger framme inge bra?
- nä, de är bara skit.
- ok.....
- jag vill ha röda fina bär!!!
- ja men jag har nya i frukt kylen, jag hämtar.
- se till att de är fina!!!
- är de svenska?
- Ja
- Är du säker på det?
- ja de kommer ju från finnerödja, och de har ju bara svenska bär.
- Jaha, men du vet ju att man kan byta ask!
- Ja, möjligt. Men jag måste ju lita på våra leverantörer....
- Jaha, jag kan iaf känna smakskillnad!!
- ??? öööhh jaha det kan du??? (IDIOT tänkte jag)
- Ja se-så hämta bär åt mig nu, om de är svenska!!!!
- De är svenska, vill du att jag ska hämta åt dig, eller ska jag strunta i det?
- hpmmmf hämta då!!!
Jag går muttrandes iväg och hämtar nya jordgubbar. jag hinner knappt tillbaka innan hon uppenbarar sig framför mig.
- jaha ja de ser ju hyfsade ut.....
jag tänkte för mig själv om du i ditt tillstånd kan skilja mellan en jordgubbe och en apelsin då heter jag Pelle
Efter hon har valt ut sin liter så stirrar hon på mig och säger
- och så måste jag smaka för att förvissa mig om att de är svenska....
Sen tar hon en jordgubbe och stoppar i munnen medan hon hånflinar åt mig.
Alltså jag tycker det är så jävla sniket att förutsätta att man ska få smaka på allt.
Självklart så får man smaka, men man kan väl iaf fråga om man får?

Nej nu ska jag äta en macka och hoppa i säng
imorgon är det PARTY!!!!!!!!
+ att gubb jäveln som snattade bira ska få sig ett sanningens ord.

Jag önskar er alla en riktigt bra midsommar. Hoppas ni får lika roligt som jag ska ha. :D

Scaramanga



Kommentarer
Postat av: Marre

Du verkar var med lite äventyr nu och då träffa på konstiga människor... hoppas du hade en bra midsommar

2009-06-20 @ 18:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0