Första dagen som rökfri....

I går somnade jag oförskämt tidigt, jag tror jag sov vid 21:30. :D Jag vaknade ut vilad och hann till och med in på macken för att handla kaffe på morgonen. Det smakade riktigt gott idag. När jag väl kommer fram till jobbet så upptäcker jag att butikschefen är på semester, och jag kommer att få ha en annan roll denna vecka än jag är van vid. Jag började nervöst suga på läppen, fan jag som ska sluta röka idag..... Dagen har varit fylld av kaos, kolonial har gått oerhört långsamt, och frysen var 3 timmar försenad. Det var tur att Daniel stannande kvar och hjälpte mig annars hade vi aldrig blivit klara.
Det har faktiskt gått över förväntan att vara rökfri en hel dag, nåväl jag ska erkänna att jag har rökt en halv cigg. Men det är inte dåligt att gå från 20 om dagen till 0,5 per dag. Nu har jag en cigg kvar i mitt paket, den funderar jag på att ta i morgon när jag går till jobbet. Men vi får se hur det känns, sedan är mitt sista paket slut. och jag ska förbli rökfri var det tänkt. Jag hoppas verkligen att så bli fallet, man har ju ingen lust att sitta och flyga till Thailand med nikotin skakningar och frossa.
I morgon tänker jag ge mig ut och gå, jag har verkligen försökt att inte ersätta ciggen med godis men det är svårt, fast jag har bara ätit en godis idag. Socker ger ju som bekant samma känsla som nikotin.
Jag har ännu inte hunnit boka ett möte med chefen. Jag hoppas jag kan göra det i morgon.
Usch det verkar vara mycket jag ska göra i morgon......
Redan nu får man en övermäktig känsla.
Men det ordnar sig nog.
Vilken konstig känsla det är att få komma hem till unkis lyan och inget längre hänger över en..... Man är helt ledig. Det är en fantastisk känsla kan jag delge er.'
Det var ju nio månader sedan man kände så senast.

Nu ska jag försöka sova bort mitt rök sug

ha det bra med er

Scaramanga



Denna video måste ju sägas stämma bättre och bättre för varje dag.... Mys i bubbelbad och trakasserade robinson vinnare. Samt kvinnor som fått hjärnblödning blir lämnad av sin man.....och nya älskarinnan vill inte bli indragen...
Att det aldrig tar slut. :D

Kommentarer
Postat av: Kröpen

Ja, vilket bra initiativ. Lycka till med rökavvänjningen din kropp kommer att bli en vinnare både på kort och lång sikt. Försöker uppmuntra alla på jobbet. Jag tror hemligheten ligger i nertrappningen. Tvingas man röka en halv bara för att överleva har du iaf besparat kroppen från 19.5. Det handlar ju om att få ut beroendet ur kroppen liksom. Det görs inte i en handväning men med en långsiktigplan. Tummen upp.:)

2009-06-09 @ 04:58:05
Postat av: Sara

Tugga tuggummi hela tiden så kan röksuget försvinna! :) I värsta fall så tycker jag du ska lusläsa om vad som händer med kroppen när man röker. Eller kolla på någon film med folk som har kol.. Man vill inte ta en cigg efter det vill jag lova! Var tolfte människa som dör, dör pga rökning. Hoppas du når ditt mål och lycka till! :)

2009-06-09 @ 10:11:35
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Agda

Så fort du inte har någon cigg kvar så går det m y c k e t bättre att sluta röka. Tänk att suget är en liten jävel som sitter på axeln, inte en del av dig. DU är ju i grunden rökfri, ingen föddes med en cigg i mungipan. Suget går INTE över om du fortsätter att småröka en halv eller en om dan. Suget går BARA över om du slutar fylla på med nikotin i alla former. Och då går det över snabbt. Ta ett tuggummi om du måste in med någon smak i munnen. Ta en dusch om du inte står ut. Att röka i duschen är svårt, och när du är färdigduschad är suget borta. Attackerna med röksug sitter bara i i någon minut. Tror du mig inte? Lägg märke till det själv! I början kommer attackerna med korta mellanrum, men de blir snart längre och längre.

Rock'n roll.

2009-06-09 @ 10:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0