Mid sweden, Dag 1 :D

Idag är första dagen som jag kan/orkar skriva blogg sedan jag ankom till Gnarp.

Väldigt märkligt detta, men det är samma sak varje gång.... Det slutar i en överdos av alkohol och skratt. (Jag tror El Grande har dåligt inflytande på mig, vad tror ni?) :D

Festen drog igång och som vanligt så blev det en oerhört blöt historia. Jag, El Grande och hans sambo började med att dricka, Sedan fick vi sällskap av Lotta som också kom och hälsade på. Det var jätte kul.

Vi går ner på campingen och betalar in oss, tyvärr så var det inte mycket folk på fredagen. Men Jag träffade på en del gamla vänner. :D

El Grande med tjej valde att gå hem tidigt, men jag blev av någon anledning kvar och hade ett samtal med en gammal väns lille bror. Det var jätte kul.

När jag går hem stannar jag vid en korvkiosk för att äta och prata med lite folk.

Då dyker en gammal vän till mig upp, och jag frågar om han vill ha en korv?

•-         Vaddå för korv?

•-         Ja vanlig korv, naturligtvis.

•-         Korv?

•-         Ja korv!! Vill du ha en?

•-         Bögkorv?

•-         Nä kokt korv!!!

•-         Ja vill inte ha någon bögkorv

•-         Är du säker?

•-         Bögkorv, bögkorv. NU dricker vi öl!!

•-         Ja men öltältet är stängt.

•-         Vaaaa? Näääää!

•-         Jo, ta en korv istället

•-         Det är bara böööögar som äter korv.

Sedan vandrar han in ändå.... Jag kanske inte behöver tillägga att hans ögon var som streck. :D

Vandringen hem var ju desto mindre kul. När jag kom till en gammal kyrka så övervägde jag helt allvarligt att lägga mig på bron och sova. Fast det bara var 75 meter hem.

När jag kommer in i mitt sovrum så ser jag att El Grande har varit snäll mot mig och täckt för fönstren. Det var jag väldigt tacksam för.


Jag kastar mig i sängen, och somnar omgående.


Kommentarer
Postat av: Marre

verka bli mycket festande hemma

2009-06-30 @ 21:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0