Onsdag.

Idag har man varit frukt nizze hela dagen, det har varit super kul. Det är ju inte varje dag man får det. Men det har varit enastående lugnt med kunder hela dagen, det kanske beror på detta sura väder?
Det känns ju verkligen surt att sommaren inte vill infinna sig, jag vill titta på alla vackra damer och inte se en hel massa vinter jackor gå runt.
Jag är inne på mitt tredje rökfria dygn och jag kan känna att det känns ju betydligt enklare idag, än i går. Jag glömde till och med min nöd cigg hemma idag. Man måste ju säga att det är ett gott tecken? :D
Jag har nu bestämt med Nils att vi ska börja träna på måndag. Detta med vikten oroar mig lite nu när jag ska vara fri från tobaken.
Men jag antar att det hela löser sig, man måste ju ha en positiv inställning eller hur?
Jag hoppas verkligen att vi kommer igång på måndag, för nu när utbildningen är över har jag alldeles för mycket fritid. :D
Då uppskattar man den inte lika mycket.
Frågan är nu bara vad jag ska göra i helgen?
Än så länge har jag inga planer, man kanske skulle försöka vara nykter det var ju ett tag sedan nu. :)

Var det någon som såg Mjölk böndernas uttalande i nyheterna igår?
Har det inte gått lite väl långt, när man tycker att korna ska stå inne året runt?
Tack vare kravet på fri bete kunde bönderna inte hävda sin konkurrens kraft.
Det blir ju bara värre och värre....
Jag är i vanliga fall ingen djurrättsaktivist, men när jag hörde denna människa uttala sig, då blev jag tvungen att skriva ett svar på deras blogg.
Jag tycker det är att gå mot fel håll, om vi går mot sämre djurhållning. Då kanske dagens konsumenter är beredda att betala 10 kr för en liter mjölk.

Nej nu ska jag titta klart på lyxfällan, och sedan ska jag gå och sova. Hoppas jag drömmer om vackert väder med vackra kvinnor.

Ha det bra

Scaramanga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0