Sylta och safta..... :D

Idag har det varit cirkus på jobbet igen, satan i gatan vad varor vi har fått. Men förhoppningsvis så löser det sig till imorgon. Vi är ju extra personal så det ska nog gå bra.
När jag stod och plockade frys så kom två av områdets alkoholister fram till mig. Båda är jätte snälla, synd bara att de har problem med spriten.
- Ursäkta är du inköpsansvarig här?
- ja, för frysen.
- jaha...... Vi skulle behöva handla lite socker och jäst......
- (jag börjar flina) okej......
- ja. Vi ska sylta & safta.
- Jaha, vad gott! Vad ska ni göra då?:D
- ähhhhh marmelad......
- Jaha. Vad gott, Vilken sort? :D
- Ähhh Äppel....
- Mumsigt.
- ääähh Hur gillar du din marmelad, med eller utan bitar?
- För min del, gillar jag den klar, sa jag.
- DET GÖR VI MED :D
- Får vi någon rabatt om vi köper mycket socker? :P
- Nä tyvärr. Men ni behöver ju iaf inte förbeställa, för allt finns hemma som ni behöver.
- Gör det? Super då ska vi hämta det vi måste ha till vårt sylt & saft kalas. :D
- Hoppas det blir bra när det blir klart!!

Det är ju synd om dessa herrar som måste koka sin egen marmelad, men det har ju blivit så dyrt med marmelad nu för tiden. Vi får hoppas att de gör rätt och inte blir sjuka. Men dessa herrar ser ju ut att ha rutin på att sylta & safta. :D
Man såg ju diverse när man jobbade i butik i hudik. Men detta var första gången jag såg något dylikt i Sthlm.

Men nu ska jag ta o äta kvällsfika.
Jag måste sova tidigt, så jag orkar ta hand om alla varor i morgon. :D

Ha det bäst

Scaramanga


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad kunne man se i hudik då? trodde stor stan var värre. Hoppas deras saft och sylt blev bra.

2009-06-15 @ 21:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0