Tisdag

Idag har man sprungit på de flesta människor kan man lugnt säga. Den första tanten jag stötte på i morse var irriterad över att det central packade köttet var så dåligt.... Jag svarade att jag inte hörde klagomål så ofta, hon stirrar på mig som om jag hade sagt något förskräckligt Sedan utbrister hon att alla som köper sådant här kött klagar när de kommer hem. ja, mycket möjligt sa jag, men det är väldigt sällsynt att det kommer fram till oss.Hon skulle minsann sluta att köpa kött om styckningen inte förbättrades. Jag svarade att om hon inte var nöjd så fick hon ju alltid lämna tillbaka varan, Men då drog hon till med en historia om att om det var två entrecote skivor i ett paket så var alltid en felaktig, och den kunde hon ju inte gå tillbaka med.
Hon började sedan att diskutera detta med all mat som slängs i samhället. 
- jag håller med dig. sa jag.
- Ja förut så blev minsann ingen sjuk.
- Det håller jag nog inte med om svarade jag.
- Nähä? hur kommer det sig?
- De regler som finns idag ska ju se till att stärka matsäkerheten för konsumenten.
- Ja men människor måste ju förstå att det inte är något fel på maten....
- Jag tror att människor litar på datum stämpeln i första hand svarade jag.
- Men det är ju allmän vetskap att den är väl tilltagen......... 
- Mycket möjligt, svarade jag. Men konsumenten litar nog på märkningen framförallt,
- Men folk måste ju kunna lukta & smaka......
- Jag tycker inte konsumenterna ska behöva utsätta sig för den risken, svarade jag.
- äh det är bara att ingen vill ta ansvar längre....
- Jag tror svarade jag, om man arbetade med datumgränserna så skulle problemet bli mycket mindre.
- äh alla vill att alla andra ska ta ansvar utom en själv.... och med det vandrade hon iväg.
Om resursslöseriet ska minska, så måste man ju förlänga datum reglerna, det kan inte vara normalt att alla förpackningar har utvecklats. Men hållbarheten är densamma?
Vi får hoppas att regeringen tar tag i detta.


Dam nummer två jag träffade är en människa som jag träffade är en tant som har handlat på butiken så länge jag har jobbat där. Jag har alltid tyckt att hon verkade ung. Idag började jag prata med henne. Hon berättade att hon hade varit på gympa. och hon hade blivit lite stel.
jag tänkte för mig själv att stackarn har väl gjort några knäböjningar.
De verkar som om hon läste min tankar för hon började redogöra för sitt program och sin ålder.....
Hon var 85 år gammal och gjorde 80 situps per gympa pass, plus en hel del annat.
Där kan vi prata om en riktig krutgumma :) om jag orkade göra 80 situps så skulle man ju se ut som the hof alla gånger.

I övrigt så har dagen varit bra, jag håller mig fortfarande rökfri, även om varannan minut går åt till att tänka på cigg. Men jag hoppas att det går över om ett par dagar, så att jag kan börja fungera som en människa igen.
Jag måste bara tacka för allt stöd i kommentarerna Det känns skönt att fler förstår hur man har det.


Tack för allt stöd

Scaramanga


Kommentarer
Postat av: Marre

Ju fler dagar de går ju lättare blir de sluta för en månad sen. dåå gick över till snus. jag hade en dosa i en vecka. idag tog jag min sista snus... känner inge behov det längre. när det kan gå en vecka mellan snusen. Så de bara kämpa på du klara det. om du bra e envis...

2009-06-09 @ 20:40:05
Postat av: Agda

Ja, röksuget - jävulen på axeln - döööör sakta men säkert. Och det VET ju att om du tar det minsta lilla bloss så slår suget till igen med full kraft. ENDA sättet att slippa det är att inte tanka nikotin i någon form. Lär dig uppskatta den tomhet som känns i munnen, se den som något positivt. Och om du visste hur mycket mindre bakis man blir... Fast du får enbart och endast berusa dig på lokal i sommar, inte springa omkring på röktillåtna områden. Utmana inte ödet.

And all that jazz.

p.s. läser inte du din mail?

2009-06-10 @ 08:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0