Dag två på semenariet :D

Idag har vi haft ledarskap. Jag måste säga att det är det som gett mig absolut mest på hela denna utbildning. :D
Jag hade min redovisning idag, jag avskyr att vara den första att redovisa. Jag var otroligt nervös innan. Men när jag väl började prata så tyckte jag det flöt över förväntan. Jag kände mig ju dock ganska oförberedd det hade varit bra om  jag hade tränat några gånger till. Men de övriga deltagarna sa att det inte märktes på mig. :D
Jag hade ju lättat upp det hela med lite löjliga bilder på varje sida, så att mina åhörare hade något att vila ögonen på. Det gör att jag kan känna mig mer bekväm i min roll som föredragshållare.
Jag hade ju även med en bild på mig själv, som väckte mycket uppskattning. De skrattade gott.
STASI AGENT Scaramanga gjorde sitt intåg på scenen.
Det gjorde att mitt föredrag fick en komisk avslutning, och att det hela landande väldigt mjukt..
Den efterföljande feedbacken kändes till en början skrämande. Man är ju heltutelämnad till deltagarnas åsikter.
Jag har ju en viss tendens att inte kunna hantera negativ feedback på ett bra sätt. men gruppen höll all kritik på ett konstruktivt sätt. och jag kände att jag fick ut något av den. :D

Jag är jättenöjd med feedbacken vi fick från vår lärare. :D
Mycket bättre betyg kunde jag inte få. :D

I övrigt så har kvällen mest bestått av öl drickande. Jag och två andra spånade fram en idé att starta en feedback/karriärs tips grupp för hela gruppen. Där vi skulle ha mail kontakt och kanske träffar var annan månad. Bara för att hålla kontakten och försöka hjälpa varandra i den personliga utvecklingen?
Kan det vara en bra tanke tror ni?
Jag tror det skulle ge mig otroligt mycket, att fortsätta kunna dela erfarenheter med människor i samma arbets situation som mig.
Jag hoppas jag kan lyckas ta mig tid att skicka ut ett första mail och sätta bollen i rullning, det skulle vara grymt om de fungerade. Sen skulle man kanske kunna fråga vår ledarskaps lärare om vi kunde få använda henne som bollplank?

Det skulle vara super om det funkade.

Godnatt med er alla
Scaramanga

Kommentarer
Postat av: Babs

Å jag är bara så förbaskat stolt över dig!!!! Tycker du är så duktig!!!!!

2009-04-01 @ 10:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0