Superdag!!!!! :D :D :D

Tjena mina vänner!!!
Vilken omtumlande dag det har varit i mitt liv idag..........

Idag vaknade jag upp vid klockan 6, jag hade ju tid hos min epilepsi doktor på Karolinska i Huddinge :(
Jag avskyr verkligen att gå på dessa besök det är alltid samma sak, Mår du bra? Äter du som du ska? Har du haft några anfall? Sover du som du ska?
Jag har dessutom haft turen att råka ut för en läkare som jag inte går ihop med......
Hon har ersatt min gamla läkare, som jag tyckte var jätte bra.....
Jag började ladda redan igår kväll, om inte denna doktor är trevlig mot mig denna gång så kräver jag att få byta läkare eller sjukhus.jag kommer fram till sjukhuset precis i tid och får komma in till min läkare........
Jag sätter mig ner i besöksstolen och det första hon säger till mig är
- Förra gången du var här frågade du när du kunde få tillbaka din ordinarie läkare.
- ööh jahaaaa det stämmer nog... (Hon tog mig på sängen direkt)
- Om du absolut vill tillbaka till henne kommer du att få vänta i flera år.....
- Jaha.......
Sedan följde de vanliga frågorna och jag svarade att allt var okej.
Sedan säger människan
- Sist du var här så pratade vi om körkortsfrågan. Eller hur?
- ja det stämmer (Den gången svarade hon mig att jag ALDRIG skulle få körkort)
- Eftersom du har varit frisk så länge, så föreslår jag att vi drar ner på din medicin. Vad tycker du om det?
- Öhhhh Jo för min del är det helt ok.... (Jag började fundera på om tanten fått spunk eller något?)
- Om allt går bra så tar vi nytt eeg i september, och är det inga problem så rekommenderar jag att du får börja ta körkort till länstyrelsen. Hur Låter det?
jag höll på att ramla av stolen, driver tanten med mig? eller kommer jag snart att vakna i soffan av att jag drömmer?
fan det här har man ju drömt om sen man var 18 år....
- Det låter toppen fint sa jag.
Jag lämnar min läkare och vandrar iväg mot pendeltåget. Det kändes som jag gick på små rosa moln, kan det verkligen vara sant? Jag är bara ca 6 månader från att kanske få börja ta körkort? :D
Jag har bestämt mig för att inte hoppas för mycket..........
Men det är ju så svårt att låta bli. Men jag har ju fallit på mållinjen förr....

Efter det begav jag mig in till gallerian för att lämna in mobilen på lagning.
Jävla skit att handsfreen har gått sönder, samt # & 9...... Jag hade sån tur att jag hade garanti kvar, men nu är man ju fast med min reserv mobil ett par dagar. Jävla dinosaurie telefon. Den klarar inte ens av att läsa in simkortet rätt, så jag är utan hälften av mina kontakter nu...
Efter det var jag och klippte mig, det blev faktiskt riktigt bra

På eftermiddagen mötte jag upp Lisa och hon följde med mig till optikern. Jag hade bestämt mig för att köpa nya solglasögon med riktiga glas i. Det kan ju vara kul att se något om man ska till Thailand i höst :)
jag gick in och förklarade mitt ärende för optikern. Hon hjälpte mig genast att börja titta ut vilka som passade. :)
Hon började med att visa mig några skitbågar, jag hade sett ut som Sonny Crockett i Miami vice. :D
Efter lite letande hittad jag ett par som passade mig....
Det blev ett par burberry....
Tyvärr blev kostnaden lite väl hög.......
Hoppas pappa inte läser detta.....
Men de kostade 3025:-
Men nu behöver jag ju inte köpa solglasögon inom de närmsta 100 åren..... och jag kommer ju att få se något av Thailand :D

Efter det så var jag och Lisa och fikade hela kvällen. Det var jätte trevligt och fyllt med mängder av skratt. :D

Men nu är det dags att sova snart


God natt med er alla


Scaramanga
Alias Sonny Crockett






Hjältar när det begav sig......


Kommentarer
Postat av: Blondie

Va glad jag blir för din skull! Grattis (eller vad man nu säger?) sötnos!

2009-03-26 @ 23:22:02
URL: http://blondie86.blogg.se/
Postat av: Agda

Vad är det för fel på Sonny C???

2009-03-27 @ 16:16:41
Postat av: Marre

Vad bra att du kanske få ta körkort i höst

2009-03-29 @ 21:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0