Tjenixen :)

Idag har det inte hänt speciellt mycket. Kan man lugnt säga.
Vi hade en massa kolonial varor kvar att plocka upp från gårdagen..... Vilket slitgöra det var. Men tro det eller ej så fick vi upp det innan 14:30 för då var det dags för svinn möte, Det ska bli skönt att komma igång med dessa igen och framförallt att samtliga avdelningar äntligen har kommit med, Nu ska vi äntligen grotta in oss på artikel nivå och inte hålla oss på avdelnings nivå. det tycker jag är roligt. Förhoppningsvis tycker alla andra oxå det.
Men det kommer att krävas enormt mycket jobb med det hela. men jag är säker på att vi kommer att lyckas över förväntan.
Efter jobbet var det bara att springa hem och byta kläder, för att sedan ge sig av mot täby för utbildningsmöte, Fredrik kom och mötte mig vid tåget, han har en sådan där Paris Hilton hund. (jag tänker inte försöka stava det) Den hette Godzilla, :D
Mötet gick jätte bra och vi bestämde ungefär hur vi skulle lägga upp det resterande arbetet.
Jag tror vi är på väg mot något riktigt bra,
När jag senare var på väg hem och mitt tåg kom, så gick jag fram till dörrarna men de satans dörrarna gick inte upp. Då upptäckte jag att man måste trycka in en knapp bredvid dörren. Det var i sista sekunden för så fort jag kom på så drog tåget igen dörrarna och gav sig av in mot staden. :D
Dessa tåg kan liknas vid 1,5 liters mjölk förpackningar som går på räls. De har till och med konduktör. 2009?
När jag kommer fram till Tekniska högskolan lyckas jag bli halvt som halvt tokig på spärrvakten. Hon öppnade inte luckan mer än 1 cm och krävde att jag skulle kläma in min remsa där. samtidigt som jag naturligtvis pratade i telefon med Lotta, Hon bara skakade på huvudet åt mina försök innan jag äntligen fick in remsan.
Sedan tittar hon inte ens på den utan ger bara tillbaka den. Då höll jag på att få ett frisläpp.
jag har aldrig förstått vikten av spärrvakter.....
De jagar aldrig någon som plankar, de tar inte längre betalt, de sitter med en stämpel i handen bara.
Samtidigt ska de gärna sitta och läsa eller surfa internet i sina kurer. Hur kommer det sig att Sls plågade resenärer ska behöva betala för detta?
Jag skulle oxå kunna tänka mig att få betalt för att sitta och surfa hela dagen. Det måste gå att effektivisera denna hantering. Men då skulle ju Sthlms arbetslöshet öka drastiskt..........
Nu låter jag oerhört pessimistisk, de flesta spärrvakter är jätte bra, men som kund är det frustrerande att uppleva att de lyfter näsan från data skärmen i absolut sista ögonblicket......
Men imorgon är jag ledig, och då ska jag träffa Lisa. Det ska bli jätte kul det var alldeles för länge sedan nu.

Vi kommer nog att få oss många muntra skratt och det behöver jag.

Livet känns lite halvtungt ikväll....... Undra just vad det kan bero på?

Jag skulle ju kunna tänka mig ett par orsaker men det skulle inte vara likt mig.

Men i morgon efter min fika med Lisa kommer jag säkert att vara samma glada Scaramanga som alltid, :D


Kulturella jag tröttnar aldrig på att höra att jag är söt, även om du syftade på mina barn kort. Men säg det inte för ofta bara för då kanske jag blir kaxig :)



Ha det bra Scaramanga



 


Kommentarer
Postat av: Babs

Men vännen då, ska jag bli orolig`?

Måste jag komma ner och muntra upp dig????

2009-03-04 @ 20:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0