Tvättstuga, Pundar Olga och fika med Lisa :)

Idag vaknade jag upp klockan 05:10. Jag hade bestämt mig för att gå ner på jobbet och börja plocka om i frysen.
Jag lyckas släpa mig in till köket och tända min morgon cigg. Jävla äcklig vana det
Jag sitter där och inhalerar djävulens fis när jag helt plötsligt somnar! Jag vaknar av att ciggen landar på mitt  vänstra lår. Uppvaknandet som jag fick önskar jag inte ens min värsta fiende, 
Jag snubblar tillbaka till sängen och inser att jag inte kommer att klara av att gå ner till jobbet ill 6. Jag ställer om klockan till 6:40, men när jag vaknar då så snurrar hela rummet. Jag ställer om klockan på 9:25 och somnar om. Jag vaknar och inser att jag måste gå ner på coop och handla tvättmedel. Jag förbannar mig själv att jag hade glömt det under gårdagen. Jag går ner på Coop och jag känner mig allt annat än kry. När jag kommer fram till kassan så hamnar jag i samspråk med kassörskan. Hon frågar om jag är sjuk. Varför undrar du det frågar jag?
Då säger hon att jag hela tiden står och drar handen över ansiktet. Jag står helt enkelt och gör det omedvetet!! Jag konstaterar att det är nog dags att gå hem omgående,
Jag kastar in tvätten i maskinen och går in och lägger mig igen.
När klockan ringer för att jag ska hämta ut den sista tvätten ur tumlaren så vaknar jag. Alldeles dyngsur av svett.
Jag kunde nästan vrida svetten ur tröjan.
Jag antar att jag har haft en epilepsi känning när jag sov. ( säg inget till mamma, då blir hon så orolig)
efter tvättstugan begav jag mig ner till jobbet för att skriva skyltar till frysen.
När jag är klar med skyltarna beger jag mig ner i tunnelbanan för att åka in till stan och träffa Lisa, vem tror ni jag möter på perrongen? Jo en påtänd Pundar Olga som ska prata allvar med mig

- ÅÅÅÅ Är det du din självgode fan!!!!
- Snälla kan du låta bli mig, nu när jag inte ens jobbar
- ÅÅÅÅ Igår när jag och mamma gick förbi dig,
- Ja vad är det med det? 
- Jag skulle ha sagt åt henne att du alltid är så dryg och hemsk mot mig!!!
- jaha vad skulle hon ha gjort åt det då?
- ÅÅÅÅÅ hon skulle ha klappat till dig!!!
- Det tror jag inte! Din mamma såg jätte snäll ut
- ÅÅÅÅ du bara jävlas mot mig hela tiden.
- Vad fan vill du att jag ska göra? Låta dig stjäla hela butiken och trakassera personalen?
- DU!!! Jag har varit på flera rättegångar redan....
- Jaha vad bra för dig! Men ingen från oss tror jag väl?
- JO!!! två stycken.
- Och ändå är du så jävla dum att du kommer tillbaka?
- DU!! jag har en bra advokat som ser till att jag inte åker in,
- Ja tur för dig det.
- du det finns ingen cancervård i fängelset som är tillräcklig
Sedan började hon snyfta om att hon skulle dö om fyra månader.
Jag orkar inte bry mig om henne mer, så jag går därifrån. Medans hon fortsätter skrika smädelser efter mig. :)
Jag fick bita mig ordentligt i tungan även denna gång för att inte fråga om det inte var dags att dö snart? Hon har ju haft tre månader kvar att leva i flera år nu. :D
Men jag har lite för stor respekt för människor för att säga något sådant.
Sedan bar det i väg in till stan för att fika med Lisa.
Det var jätte kul, vi hade ju inte sett varandra på länge så vi hade massor att prata om. Men det första som händer är att jag råkar bränna henne med min cigg. Hon vrålar MEDIC!!!!!!!!!!!!!!!!! Över hela östermalm.
Hon säger att hon kommer att dö av brännskadorna :)
i själva verket blev det ett nästan osynligt märke, :D
Vi gick in på ett café för att fika. Det började lika illa som alltid när Lisa ska beställa en kärleksmums. Hon säger alltid choklad ruta. Kassörskorna tittar på henne och så säger de Cookie?:)
nä! Choklad ruta!!
Jaha kladdkaka?
NÄ!!!!! choklad ruta!!
Jaha kan du peka så jag ser :D
Det händer varje gång vi är och fikar. Lisa får alltid peka ut vad hon ska ha, annars förstår de inte.
Jag har samma problem när jag beställer kaffe.
en kaffe tack.
Jaha en latte?
Nej en kaffe!
Jaha kaffe macchiato?
Nej vanligt svenskt kaffe!!!!!
Då brukar man få en blick som om man är från en annan planet! :D
Jag är tydligen grymt otrendig. Kaffe vad är det? När det finns shopping latte!
Men kvällen var fylld med skratt, och vi bestämde att vi inte skulle vänta så länge tills det var dags för nästa fika. :D
Man behöver iaf inte använda föryngringskrämer i ansiktet när man är på fika med Lisa, skratt musklerna får sig en ordentlig genomkörare. Så man känner sig yngre på kuppen. :D

Ikväll har oxå min gnagande oro jag har haft i kroppen den gångna veckan försvunnit. :D Det känns jätte bra!
dagens lärdom kan vara att man ska inte vara rädd för att ställa frågor, Det är bara svaren som kan vara obehagliga, Men i mitt fall så föll det ju ut till belåtenhet :D




Godnatt

Scaramanga




Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Man blir bättre om man har en mjuk och skön soffa. Jag får ont i ryggen för att jag belastar den fel när jag har ont i mina höfter=O(. Så för att jag inte skulle få tillbaka spänningarna så skulle jag hålla mig lugn!



Vilken otur du hade med den äckliga djävul fisen, Dax att sluta eller=O)??? Kan Lotta så kan du oxå...



Ha en bra helg!!!

Peter hälsar...

2009-03-06 @ 18:27:14
URL: http://www.annakarin.bloggagratis.se
Postat av: kaffe macchiato

Kaffe macchiato är min favorit, riktigt gott!

Fin blogg förresten.

2010-04-10 @ 15:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0