Deklarations dags med rysk/polska tanten.... :D

Idag har jag mått lite bättre, men nu håller jag på att bli ordentligt förkyld istället :(
Halsen känns som en gammal strumpa, och äta är ju inte att drömma om för inget smakar ju något!! Eller så skär det som glas när det ska ner....
Men jag gick till jobbet iaf idag och hade sådan tur att jag kunde ta 1,5 dagar ledigt nästa vecka. Det kommer att behövas för att få ordning på utbildnings materialet
Jag började plocka frys och då hör jag en bekant röst.........
- SCORO????
- Ja.
- Hjälpa gammal tant...
- jaha med vaddå?
- brev från finland......
-okej??
- Ja läsa du, jag inte se....
Det var en deklarations blankett från finska staten.
- Måste jag skicka??
- Jag jobba Finland 1 år. väldigt lite pension....
- öööh ja jag vet inte riktigt, ska du göra några avdrag?
- Avdrag???
- vad är avdrag???
Då såg jag att det stod att om hon inte skulle göra några ändringar så behövde hon inte skicka in den.
- aahh bra, bra Tack Scoro. du snäll.
- Scoro?
- ja.
- Hjälpa mig hitta korven, uta peppa.
Jag har efter många gånger lärt mig att det är en speciell salami sort hon vill ha, så jag gick och hämtade den.
- DAAAA!! Jag ta två!
Det var bara att vända om och hämta nästa....
- Scoro, hjälpa gammal tant med classico mellan rost......
Det var ju bara att älga iväg över hela butiken för att hämta hennes kaffe, när jag återvänder utbrister hon
- DAAAA! jag ta två snälla Scoro
Det var ju bara att ge sig iväg igen och hämta det andra paketet
- aaah snäll Scoro hjälpa gammal tant.

Man kan ju inte bli irriterad på denna krut gumma heller för då skulle man ju åka på en box av henne. :D
Det finns nog ingen pensionär som jag beundrar så mycket som henne.
Hur gammal som helst och bor fortfarande hemma utan hemhjälp.

Men nu ska jag försöka äta lite.

Ha det

Scoro :D

Kommentarer
Postat av: Marre

ad snäll du e som hjälpern henne :)

2009-05-08 @ 07:50:58
Postat av: Agda

Hm. Du har exakt samma symptom som min kompis katt! ...kattinfluensan...?

Katten är på bättringsvägen, hoppas du också är det.

2009-05-09 @ 17:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0