Konflikträdsla?

Idag har det varit en hård dag på jobbet.
Man fick börja sin dag med att vara bagare, det enda jag kan säga är att ingen  bakar lika fina winerbröd och winerpecan som jag. :D De blir alldeles perfekta, och sen är man ju en jävel med glasyren oxå. :D Man kanske skulle ställa upp i bagar sm för butiksanställda? :D
För att vara riktigt ärlig så är det ju inte så svårt direkt, allt är klart. Det är bara att stoppa in i ugnen och ställa in tiden :D
Men en sak jag har funderat över idag är ordet konflikträdsla, varför är människor så konflikträdda?
jag är inget undantag, det är ju skönare om allt är disney rosa och lyckligt. Men så fungerar väl inte världen riktigt?
Vi är ju tyvärr alla människor med våra egna dolda agendor och lojaliteter. Detta kan ju appliceras på varje situation i vardagen, men istället för att spara på sig en massa aggressioner vore det inte bättre att börja kommunicera?
Och förhoppningsvis få förståelse för den andra parten, och lösa problemen.
Men varför är det så svårt att prata med varandra, vad ska man göra åt detta?
Det vore fint om människor slutade med att prata en massa fina ord och istället sa vad de egentligen tänkte på, då skulle man få en bra grund för att skapa dialog och lösa problemen.
Det vore fint om detta kunde fungera i verkligheten oxå..... Men jag ska iaf göra ett försök att leva upp till detta i fortsättningen. och förhoppningsvis så kommer det att ge mig en bättre vardag. :D
Idéen till denna lilla fundering fick jag idag när jag läste sportbladet om någon fotbollsspelare som tydligen hade placerats i "frysboxen" av tränarna i DIF. Undrar om de inte oxå skulle behöva träna på detta med dialog/konflikträdsla?

Idag ska jag ha villodag, imorgon måste jag gå och lämna in kostymen på kemtvätt tills det är dags för sista seminariet :D Sedan måste jag ge mig av in till stan för att handla en present åt Jenny som fyller år på fredag. :D Då ska man gå på fest med människor som man aldrig har träffat, det ska bli en upplevelse. Men jag ser verkligen fram emot det.

Nu är det dags för middag.
Jag kanske återkommer med ett inlägg till lite senare.....

ha det bra

Scaramanga

Mästerbagaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0