Tvättstuga och jobb

Jag kan bara säga att det var ingen god idé att sova till 12:30 igår. Jag kunde bara inte somna på kvällen..... 03:15 kollade jag på klockan sista gången, sen somnade jag. Men att kliva upp för att gå till tvättstugan klockan 07:00 var inte den enklaste matchen jag har gått i mitt liv. Men det var ju skönt att sova medan maskinerna gick.
Jag vandrade mig iväg till jobbet vid klockan 12:00, man måste ju få i sig lite mat innan man börjar jobba.
Idag har det nog varit den lugnaste kvällen på länge, jag antar att det beror på detta väder. Regnet bara öser ner!!!
Det var inte den roligaste promenaden hem ikväll. Jag försökte ta en cigg men det var ju bara att glömma bort, så fort man skulle börja röka, så blev ciggen alldeles dyngsur.....
Jag var som en blöt hund när jag kom hem, men det är ju ingenting att göra åt. Man har ju slagit sig ner i soffan och torkat upp nu och snart är det dags för kvällsmiddag. :D
Men en sak förbryllar mig när det kommer till innevånarna i denna stad, så fort det börjar regna, även vid duggregn. Då tar de på sig gummistövlar, varför kan man undra? Det är ju inte direkt att de ska gå på någon åker och skörda potatis. De har fina asfalterade gator och trottoarer, ändå väljer de att ta på sig de mest obekväma skodon som existerar, hur kommer det sig???
Sedan ska de gärna vara i de färggladaste pastell färgerna man kan tänka sig....
Man får ju rysningar bara man tittar på dem, det är som höstens svar på foppa toffeln.
Det är inte direkt vackert.

Men nu är det dags för kvällsmat
ha det bra

Scaramanga

.






Kan det bli mycket värre än detta i kombination med mysbyxor, så har man den absolut bästa kombination för att få Scaramanga att spy!! :D

Kommentarer
Postat av: Marre

Foppa tofflan e de skönaste skor som fins. Gummistövlar är väl helller inga fel finns snygga nu för tiden...



trevlig helg

2009-05-29 @ 08:16:54
Postat av: Erica

Haha ja jag vet ju vad du har för åsikt om mysbyxor... som för övrigt är såååå skönt:) haha vad du skulle hata att umgås med mig ofta;)

Det där med gummistövlar har jag en kvalificerad gissning om, det är helt enkelt inte riktigt normalt att gå omkring i gummistövlar i stekande sol, om man som sagt inte ska skördapotatis då hehe;) & eftersom de nya s,k "snygga" stövlarna är rätt dyra bör de ju oxå komma till användning för att inte vara bortkastade pengar & då tar man varje tillfälle i akt att använda dem;)

Men jag är rätt benägen att hålla med om att det inte i alla situationer är det snyggaste som finns även om jag dock måste säga att det faktiskt finns en del som är snygga nu oxå;)... Sen vet jag att det skulle gå att ha dygnslånga diskussioner med dig om det & det skulle ändå vara en teknisk omöjlighet att få dig att ändra åsikt på den punkten... ungefär som med mysbyxor hehe...

Lr som den gången vi diskuterade huruvida det är ok att dricka en folköl & sen köra bil (det är dock lagligt om man inte är fruktansvärt lättpåverkad)... även det var en omöjlighet att diskutera utan att få dig uppretad HAHAHA... (minns du?)

Nä nu ska jag ta en promenad i SOLEN:)Kraaaam

2009-05-30 @ 10:32:32
URL: http://sweptaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0