Scaramanga & Eve lagar fredags middag. :D

Här kommer två olika versioner av samma sak, ni kära läsare får avgöra vilken historia som är troligast.

Idag var det dags för mig och eve att laga ihop en god fredagsmiddag, Vi valde att laga smördegsinbakad fläskfilé med pommes och bea. Allting gick super bra med förberedelserna, jag och Eve är faktiskt ett riktigt bra team i köket. men nu till historien, som alla vet så krävs det att man lagar smördeg på bakplåtspapper för att minimera risken att maten bränns fast. Alla vet oxå att papper i direktkontakt med en 250 grader varm ugn inte är det bästa för en säker tillagning. Här börjar våra historier......

Scaramangas historia....

(S)  - Va fan, det brinner ju i papperet!!!!
(E) - ååååååååå...... Vad ska vi göra nu..........
(S) - Frukta icke fagra mö. Du behöver brandman Scaramanga.
(E) - ÅÅÅ Hjälp mäktige brandman Scaramanga!! <3
Scaramanga springer och byter om till brandmansuniform.....
(S) Beställde min fagra jungfru en vattenslang eller en RIKTIG SLANG?
(E) - ÅÅÅÅh Mäktiga brandman Scaramanga.... Släck elden på spisen ..... Släck elden inom mig
(S) - Min fagra jungfru, Inget skulle vara mig ljuvare.... Men jag har givit en ed att icke utnyttja min uniform för att tillfredställa mina lustar. Men jag stannar gärna på middag......
Sedan åt de unga tu, en romantisk middag.

Eves version

(S)  - Va fan, det brinner ju i papperet!!!!
(E)  Jaha?
(S) - JAAAAA. vad fan ska vi göra..... (Jag står och håller i plåten och lågorna växer)
(E) - Men det är ju bara att släcka.......
(S) - Hur fan då? (Sedan börjar jag blåsa på elden) Svart sot börjar droppa ner på spisen.
(E) - Du kan ju börja med att lugna ner dig, och ställa ner plåten .....
(S) - VAR DÅ??????
(E) - Ja det bästa vore ju om du ställde den rakt ner på spisen.....
(S) - Ja men ja men ja men .......
(E) - Ställ ner den nu.
(S) - ok..... (Jag ställer ner plåten)
(E) - Du vet väl att man inte kan släcka eld genom att blåsa på den ... (Eve släcker lågorna med hjälp av disktrasan)
(S) - Jooooo. Men ..........
(E) - haha du måste ta det lite lugnt älskling.
(S) - mmmmhh
(E) - haha du är för söt, kom nu så äter vi älskling.

Vilken version ni väljer att tro på är upp till er.:D
Men jag kan iaf säga att maten smakade alldeles gudomligt även trots det lilla missödet.

Men nu ska jag och eve gå och hyra film

Ha det bäst

Scaramanga

aka the fireman







Kommentarer
Postat av: Marre

Jag tror på eves :)

2009-11-06 @ 22:03:44
Postat av: Vulva

Självklart är det din verison som stämmer

2009-11-07 @ 08:16:55
Postat av: kulturella

ljus staken brinner fortsätt prata ni ja..

2009-11-07 @ 15:30:52
Postat av: kulturella

175 är max,,,ta foli nästa gång...

2009-11-07 @ 15:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0