Cigg och julplanering.......

Jaha nu har Scaramanga gett sig på detta med att sluta röka igen......
Jag har nu hållit upp med mina älskade cigg i två dygn, och livet känns ganska komplicerat. Jag har ju slutat röka tidigare, men jag kommer inte ihåg att jag har blivit så trött som jag har blivit denna gång. Jag och eve lagade mat igår och sen gav vi oss ut på promenad, när vi kommer hem så somnar jag nästan i soffan...... :)
Men det är ju skönt att vakna 05:20 och vara totalt utvilad.
Jag antar att det är hjärnan som går på högvarv för att minska begäret av nikotein. Men jag kan ju säga att efter två rökfria dagar så börjar jag må mycket bättre i kroppen. :)
Jag hoppas bara att allt går bra denna gång, och sen att jag håller mig ifrån eländet. Man har ju ingen lust att vakna upp en dag när man är 45 år, och behöva inse att man ligger i en järnlunga.
Jag har oxå gett mig fan på att jag inte ska ersätta ciggen med tuggtobak denna gång, hittills har det gått bra. Vi får hoppas att det fortsätter så. :)
Men det finns ju ett par cigg som man saknar. Speciellt den efter lunch. Den är svår att låta bli. Men jag ska lyckas.

NU ÄR DET JUL IGEN!!!
Denna vecka har julmust, pepparkakor, glögg samt en hel del andra tillbehör som hör julen till börjat rullat in i butiken. Det känns ju lite tidigt. Men samtidigt så är det ju lite mysigt med alla julvaror.
Idag har vi haft jul planeringsmöte, det gäller ju att se till att inget fattas i butiken inför dessa helger. Om tant Aina saknar Gudruns pressylta så kan det ju sluta illa :)
Då kanske hon river butiken. Det finns ju ingen högtid som människor i allmänhet är så märkestrogna som vid jul.
Står det inte Abba sill på bordet, så är det en katastrof. Detta kan leda till att människors jul blir helt förstörd, och att gamla traditioner bryts. NÅDE DIG OM DU GER ETT FÖRSLAG PÅ EN LIKNANDE PRODUKT!!!
Då är du en människa som saknar både vett och empati, och borde få ett ordentligt kok stryk som följd :)
Jag måste bara säga att vår butikschef imponerar faktiskt varje högtid och lägger ner mycket möda och tid på att titta statistik på alla produkter som hör julen till.

Men nu är det dags för att hoppa in en snabbis i duschen.
Ni får ha det bäst.

Scaramanga.





Kommentarer
Postat av: Eve

Hehe, jag kan nog komma på en till cigg som du kommer att sakna... Vissa aktiviteter brukar ju efterföljas av en cigg ;)

2009-10-27 @ 16:50:18
Postat av: Lottapotta

Duktiga du!!! Det där fixar du galant, som så många gånger förr!!!!



Kom ihåg att planera in julledigheten också i ditt schema, så du kommer hem till oss i jul!!!

2009-10-27 @ 18:45:01
URL: http://gama.zoomin.se
Postat av: Marre

det är förtidigt med jul grejer det är 2 månader kvar. julmusten ska var i butiken typ 2 veckor innan jul annars hinner man bli less den :P

2009-10-27 @ 19:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0