Flyttade bord och skriet från flogsta. :D

I fredags var det dags för mig att äntligen få följa med Eve till Uppsala och titta på hennes lägenhet.
Vi bestämde oss för att först äta middag på en lokal grekisk restaurang vid namn Tzatziki.
Det föll på min lott att beställa bord och allt flöt precis så bra som det skulle.
Medans Eve var på jobbet så passade jag på att glida runt hemma i min nyinköpta morgonrock och leka Hugh Hefner. :)
När eftermiddagen äntligen kom så begav jag mig in till centralen för att möta upp Eve.
Vi kom fram till Uppsala vid 17:30. Jag hade ju beställt bordet till klockan 19, så det fanns ju gott om tid över för annat. Eve passade på att visa mig Uppsala, och jag måste säga att det var en riktigt trevlig stad. Ren och vacker.
När klockan börjar närma sig 19 så beger vi oss mot Tzatziki för att inta vår måltid.
Maten smakade väldigt bra, men mitt i vår romantiska måltid så kom servitrisen och ställde sig vid vårt bord.
(S) - Ursäkta...
(J) - Ja???
(S) Kan jag få flytta på ert bord?
Jag kände att min irritation började byggas upp rätt rejält. Precis som jag är på väg att säga åt servitrisen att hon kan flytta vårt bord efter vi har gått, så tittar jag på Eve.
Eve har tydligen märkt att servitrisens begäran inte föll i god jord hos mig, så hon tittar på mig och nickar.
Jag valde att lugna ner mig och lät servitrisen flytta vårt bord 10 cm till höger.
Man kan ju fråga sig om det verkligen var så fruktansvärt akut att flytta bordet? Men det var ju bra att Eve var med hon tar ju fram det bästa hos mig, och räddar mig från att kasta ur mig mina kommentarer till höger och vänster. :)
Vi lämnade ganska mycket mat och när vi bad om notan så frågade samma servitris om något var fel?
Det började rycka i överläppen men jag valde att vara tyst.
Vi begav oss ut till Eves lägenhet i flogsta.
lägenheten var jätte fin. Man märkte ju att det var Eve som bodde där om man säger så. :)
Det var då jag hörde det..........

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHhh

Det var flogsta skriet, tydligen skriker studenterna i flogsta ut sin frustration varje fredag & lördag klockan 22. Jag hade ju hört historien av Eve, men jag trodde det var en smärre överdrift, Men det var det inte.
Det lät som bigfoot hade invaderat flogsta i jakt på mat eller kvinns.  :D
Man blev riktigt nervös. Men det var ju en kul tradition. :)

På lördagen visade Eve mig sin Flogsta skog, och på eftermiddagen gick färden åter mot sthlm.

Idag har det varit första arbetsdagen på tre veckor. Det har faktiskt varit riktigt kul.
Men snart kommer Eve, då är det dags för middag.

Ha det bra

Scaramanga




Scaramanga iförd sin nya morgonrock? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0