Bott i Stockholm för länge? :)

Jag undrar om jag egentligen bott i Stockholm för länge?
Jag hade en konversation med eve igår.
Jag tror vi diskuterade lägenheter, eller något.

Det hör till historien att eve är bördig från gnarps förort sundsvall :)

J - Ja, undrar om man skulle lyckas få tag på en tvåa.
E - men är det inte det dyrt med tvåer i det här området? (jag sitter i köket, och eve är i vardagsrummet)
J - Ursäkta, vad sa du?
E - men är det inte det dyrt med tvåer i det här området?
J - Vad säger du?
J - Vad är en tvåir?
E  - TVÅER, TVÅER.
J - Helt allvarligt vad är det du försöker säga?
E - TVÅER. TVÅER, TVÅER (nu står hon bara 15 cm från mitt öra)
J - (Jag hör fortfarande bara tvåier) Är det tvåor du menar?
E - JA DET VAR JU DET JAG SA!
J - Nä jag hörde tvåir, jag trodde du pratade om något helt annat :)
E - Mäh du måste ju höra vad jag säger älskling
J - Ja det är ju möjligt att jag har bott här för länge.
E - Ja du måste flytta hem och bli norrlandifierad. :)

Där ser man vad roligt det kan bli om man hör fel.

Nu ska husslaven återgå till sin plats i tvättstugan :)

ha det

Scaramanga

Kommentarer
Postat av: Eve

Är det så illa att man inte förstår norrländska så har man bott i fjollträsk för länge... Dags att åtgärda

2009-09-17 @ 09:31:30
Postat av: Berra Skägg

Tjena Mannen!



Du bodde i Gnarp det är inte Norrland så du kan inte kalla dig för Norrläníng änns, Jag bor i Norrland, du har bott i Stockholm för länge och du ser bara Stockholm, det ät tråkigt!



Kom till Norrland å hälsa på så du får se nya vyer ifrån Norrland.



Hade Mannen!

2009-09-18 @ 13:44:53
URL: http://berrasbetraktelser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0