El grandes ålands kryssning :)

Jaha nu är man hemma efter en seglats med birka paradise. :)
Jag kunde ju inte skriva att det var dit festen styrde efterssom El grande oxå följer min blogg :)
Nils och Gärda ;) Kom hit på förfest vid klockan två, då hade jag och eve redan klämt i oss ett par öl och en flaska sparkling chardonnay :)
Jag blev rätt i gasen redan här kan sägas :)
Vi hade en riktigt trevlig liten förfest och begav oss in mot stan vid halv fyra.
Där möte vi upp hela glada gänget och klev ombord.
Vi fick trevliga hytter och vid 18:30 var det dags för middag, jag måste säga att maten var riktigt bra, helt klart över förväntan. :D
Sedan tilltog festandet, helt klart att det blev en lyckad kryssning. Tyvärr har jag inga bilder ännu, men de kommer :)
Jag har ingen aning om när jag kom i säng, men jag har svårt att tänka mig att det blev så sent..... Att man aldrig lär sig.....
På Morgonen vaknade jag vid 8 och frågade Eve om vi skulle gå och äta frukost.
Men det var inte riktigt läge än, fick jag till svar :)
Jag lyckades oxå somna om och vaknade vid 10. Då kände jag att det var dags att kliva upp, Eve var fortfarande trött så jag tog en sväng själv.
Mitt första stopp blev hon Lotta och Jennifer. Jag bankar på dörren och hör någon stöna. När dörren öppnas hoppar jag in i deras hytt och börjar sjunga Godmorgon, Godmorgon. Hör fåglar sjunga glatt, samtidigt som jag klappar händerna. :D
Finns det en bättre väckning än en skön sjungande Scaramanga? :D
Efter att jag hade väckt de stackars töserna så gick jag upp och handlade frukost åt mig och Eve, och tog en sväng förbi taxfreen. Resterande av dagen kantades av väntan och gruppen DATE:s skränande från scenen. Jag lovar att de på birka hade tagit upp dessa spån på åland efter att de hade blivit avkastade från cinderella.... Men det är ju bara vad jag tror...:)

Men nu ska jag ta och laga mat,

Ha det bra

Scaramanga

Bilder följer inom kort


Kommentarer
Postat av: Marre

Kul me kryssning. hoppas inte det blev allt för hårt...

2009-09-30 @ 18:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0