Hundägare världens pack?

Står här inne i min lägenhet och fejar och gnor.
Av en händelse så tittar jag ut genom fönstret för att se om det kommit några äpplen på trädet. :)
Vad ser jag, en äcklig jävla hundägare med fyra små äckliga varelser som far runt ömsom älskande ömsom bajsande. Jag får ögonkontakt med denna människa, och hon vänder sig bara om. Och låter hund äcklen fortsätta....
Jag kände att nu jävlar ska du få.
Venen i pannan dunkade.....
Jag beger mig ut genom dörren och frågar:

J -Ursäkta, vad sysslar du med?
HÄ - ää ääh ääh
J - Är du medveten om att jag faktiskt bor i det där fönstret??
Hä - äääh jaha....
J - Du tror inte lukten kommer in i lägenheten??
HÄ - Jag tycker det är viktigast att man plockar upp efter sig....
J - Det är väl för fan det minsta man kan begära? Jag skulle vara tacksam om du i fortsättningen rastade dina hundar någonannanstans!
HÄ - Det är ju så svårt, när de väl har hittat ett ställe....
J - Det bryr jag mig inte det minsta om, det enda jag bryr mig om är lukten.

Då dyker hon som äger djurbutiken upp bakom ryggen på mig.

DA - Vad är det om???
J - Jag ber henne här att inte rasta sina sk djur utanför mitt fönster!
DA - Då har du gått på fel person!
J - Jaha, ja det var ju hon som höll i hundarna!
DA - Du jag städar fan efter er i detta jävla hus!! Vet du hur mycket jag har städat.
J - Jag har ingen aning, men det är inte själva poängen.
DA  Fy fan jag har städat soppåsar, pizza kartonger. Vet du att de slänger plast i pappersinsamlingen.
J - Det kan inte jag svara på, för jag äger inte detta hus!! Har du problem, så vet du vart du ska vända dig till, men problemet med att folk rastar sina sk djur utanför mitt fönster kan vi göra något åt!
DA - Du DU HAR GÅTT PÅ FEL PERSON!!!!!
J - Det skiter jag helt fullständigt i, Jag går på alla, jag ser!
DA - Jag fick bara information av vägbyggarna, att gatan skulle rivas upp, vi var ju på väg från butiken.
J - Det rör mig inte i ryggen, låt de sk djuren uträtta sina behov på asfalten då. Jag vet ju vad jag såg!
DA - DU HAR GÅTT PÅ FEL PERSON!!!! Det är för fan jag som städar efter er!!!
J - Det spelar mig ingen roll, jag går på alla jag ser. Jag vill bara att problemet ska upphöra!¨
DA - Ja jag vet då inte vad det är för jävla folk som bor i den här fastigheten...
J - Nä det kan jag inte svara på, men du vet ju var du ska ringa för svar. Och mig har du aldrig städat efter, när du har gjort det. Då ska hundarna få använda gräsmattan som toalett.
DA - DU GÅR PÅ FEL PERSON!!!!!!!!
J - Skiter jag fullständigt i. Jag går på alla.
DA - Då slutar jag oxå städa.
J - Gör det, det bekommer mig inte, men se till att inte rasta era sk djur utanför mitt fönster, så vore jag tacksam.
DA - AAAAA Man kan ju inte göra något åt det....
J - Skiter jag fullständigt i, men ser jag att någon av dina, dina kunder eller andra hundar uträttar sina behov på gräsmattan igen, så kommer jag att lägga ansvaret på dig!!!
DA - DET KAN DU INTE GÖRA!!
J - Då tycker jag att du ska prova med att rasta en hund en gång till utanför mitt fönster!!!

Efter det vände jag om och gick in.
Sen fick man ta två snabba cigg för att lugna ner sig.
Men vi får väl se vad som händer.
Dessa sk djur är ju så jävla äckliga, och hälften städar ju inte efter sig. Någon gång måste man väl få säga till?

Nu är det dags för konsum.

Scaramanga

krigstrummorna mullrar


Konstigt att man kan ställa om humöret så fort, från rosa moln till gravt irriterad på 2 sek :)

Kommentarer
Postat av: Agda

I am telling you, läs inte den där boken, den gör folk konstiga (evil), och nu har det börjat i din hjärna.....

2009-09-17 @ 09:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0