Parasailing

Nu har jag fixat bilderna på datorn, så nu tänkte jag dela med er om ett smakprov.
Jag satt första dagen drömmande och tittade på alla människor som åkte parasailing. Jag kände på mig att jag skulle ångra mig grymt mycket om jag inte provade på det här i Turkiet
Så familjen bestämde sig för att ge Gosa parasailing i 50 års present och dagen efter bar det iväg......
Vi betalade ungefär 500 kr för 2 stycken, det tyckte jag faktiskt var riktigt billigt. Vi blir ut skjutsade till den stora motorbåten i en mindre båt. Jag trodde aldrig att jag skulle ta mig ombord på båten. Men det gjorde jag.
När vi kom ombord på den större båten så möttes vi av ett öronbedövande techno dunk och båtens kapten trodde nog att han var det siste strand raggaren :) långt krusigt svart hår, hyfsat vältränad och med pannband :)
Vi valde att döpa honom till Bob Marly.
Det var två sällskap som åkte före oss. De såg ut att vara hur lugna som helst när de kom ner..... Sedan var det Gosa och min tur......



Två mindre kaxiga herrar gör sig klara för start :)



"Vad fan har jag gett mig in på?" Människor har inte vingar vi ska gå på jorden......



Och så bar det iväg...... Notera de allt vitare handlederna.... Som krampaktigt höll sig kvar i handtagen :)



AHHHHHH fy fan vilken kraft som drog upp oss, Nu började jag och Gosa allvarligt fundera på om vi var riktigt friska i huvudet :) Notera mina stängda ögon :)



Vi kan ju säga att på den här höjden så såg människor ut som myror, och det var faktiskt alldeles tyst ? :)
Det var en skum känsla...... Samtidigt var det mycket spännande.



Detta är en fin bild med stranden i bakgrunden. Det var skönt att börja närma sig normala höjder :)



Jag kan flyga jag är inte rädd. Jag kan flyga jag är inte rädd...... Jo fan jag är jävligt rädd!!!!! :D




Här är hjältarna på väg ner, med en vacker vy av stranden i bakgrunden :)

Jag är otroligt stolt över att jag vågade åka, men det hade aldrig gått utan Gosa min vän som var ett stort stöd 240 meter upp i det blå, när det enda jag kunde tänka på var katastrofer.....

Tack Gosa

och ha det bra med er alla





Kommentarer
Postat av: Dénise

Hihi va söta ni är! Och jättemodiga tycker jag :) Puss

2009-09-14 @ 16:06:13
URL: http://blondie86.blogg.se/
Postat av: kulturella

tva sådana rammlade i min häck. för nått år sedan.

2009-09-15 @ 06:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0