Tänk vad en cigg kan göra för människor :)

Igår stod jag utanför jobbet och tog en cigg. Framtill mig kommer två pundare.
Vanligtvis så brukar jag försöka undvika dessa situationer, men nu stod jag mot en vägg och var fast.

P1 - ÖH kan jag få bomma en cigg av dig?
J (Lika bra att ge honom en, så det inte händer något skit) - Javisst, varsågod :)
P1 - Jävligt schysst alltså. Jag är så jävla rök-sugen.
J - Ja, det är gott med en cigg.
P1 - Känner du igen mig? Jag bor i området.
J - Ja, jag har ju sett dig förut.
P1 - Vet du, jag har aldrig stulit inne hos er.
J (EEEE JOOOOOOO) Vad bra, det uppskattar jag.
P1 - Ja jag stjäl aldrig där jag bor.
J - Vad bra, det är ju jobbigt om man blir portad. Då blir det ju svårare att handla.
P1 - Jag tror ändå inte att du skulle våga ta mig, om jag stal hos dig. Skulle du det? 
J - Jag skulle iaf göra ett försök.
P2 - Host host nej för fan, han är tungt kriminell, han gör slarvsylta av dig.
P1 - Vad tror du nu då?
J - Jag tror jag skulle prova ändå, sen fick situationen avgöra.
P1 - Fy fan alltså, du har verkligen kurage Det beundrar jag.
J - Tack.
P1 - ja fy fan, kom ut från behandlingshemmet för tre veckor sedan. Tur jag har min tjej, hon räddar mig.
J - Ja kvinnor är ju bara bäst. :)
P1 - Ja fy fan, och så kommer han ut nu för ett par dagar sedan, och vill festa. Så nu har vi party.
J - Ok, Kul för er.
P1 - (Tittar på P2) Och den där jäveln har fått jobb, som målare. Vilken jävla tur va?
J - Grattis. Hoppas det går bra.
P1 - Ja, halv 7 ska han vara på macken imorgon, jag ska fan bära ditt honom egenhändigt om han inte går!!
J - Det tycker jag du gör rätt i.
P1 - Jag vill oxå ha jobb :(
J - Vad stoppar dig?
P1 - Soc va, jag har truckkort, utbildad betongare mm.
J - Ja då kan du inte ha så stora besvär med att hitta jobb i den här stan.
P1 - Nä, jävla soc.
J - Kan de inte fixa en praktik plats åt dig då?
P1 - Nä tydligen inte.
P1 - Vet du vad vi ska göra nu?
J - Nä?
P1 - Nu ska vi åka och stjäla!
J - Jaha. ja lycka till då, eller vad man ska säga.
P1 - hahaha Ja du är bara vanlig knegare du förstår det inte.
J - Nä det har du nog rätt i.
P1 - Jag är ju inte en sån som stjäl för att sälja, jag stjäl ju enbart för att överleva.
J - Heder åt dig. 
P1 - Ja fan men nu ska vi in till stan och stjäla mjölk, sjukt sugen på det nu.

Jag tar upp plånboken och ger honom en tia.

J - Varsegod, Nu slipper du stjäla mjölken så kan du ha kul med din kompis istället.
P1 - Va? Fan vad snällt alltså.
J - Ja det är ju bättre än att ni hamnar i något skit och gör illa er inne i stan.
P1 -  Fan vad snällt alltså, jag saknar ord.
J - Det är lugnt, ni behöver den bättre än mig det kan jag lova.
P1 - Snällt, snällt kom mannen jag måste få ge dig en kram. du är ju så schysst alltså.
- (Jag får en kram av P1,) Ja håll till godo.
P1 - Jag kommer aldrig att stjäla hos er. Det har du mitt ord på.
P2 - Och jag ska aldrig göra något mer hos er, jag lovar
J - Vad bra, hoppas ni får en bra dag då. :)
P1 - Du är en sann människovän. Ha det bra mannen.
P2 - Jag ska aldrig mer göra något, jag lovar.
J - Ha det bra.

De går iväg, och jag känner mig rätt nöjd med mitt agerande :)
Stackars människor vad knark kan göra med dem. 
Men jag känner att de faktiskt kan ha menat något med de löften de gav. :)¨
Jag vet inte om jag fortfarande är naiv och tror att alla människor har en öppen och ärlig agenda, men det vore skönt om man för en gångs skull slapp bli besviken. :)
Jag håller tummarna:)

Nej nu är det strax dags för jobbet. Undrar vad som kommer att hända idag?

Ha en bra dag.

Scaramanga
Naiv norrlänning som inte förstått betongdjungelns lag?




 

Kommentarer
Postat av: nizze

Haha! Klockren! Å du var verkligen coll men det måste vara norrlänningen i dig som finns kvar trots allt!

2009-09-18 @ 12:36:19
URL: http://nizze.gnarsp.com
Postat av: Berra Skägg

Tjena Mannen!



Du e ingen Norrlänning och har alldig varit, Gnarp tillhör inte Norrlad och kommer alldrig att göra. Norrland börjar vid Sundsvallskommun skyllten där börjar Norrland. Du bodden i Nordanstig det är inte Norrland och kommmer alldrig bli Sorry Mannen!



Nu bor du och har bott i Stockholm så länge så du är en äkta Stockholmare.



Jag är en Äkta Norrlänning med Äkta virke så slut lek plast Norrlänning, något du alldrig kommer att bli om du inte flyttar hit. Vi som bor i Norrland har nått som inte ni har i södra sverige och det vet bara vi Äkta Norrlänningar!



Hade Mannen!



Mvh



En Äkta Norrlänning!

Berra Skägg

2009-09-20 @ 16:15:20
URL: http://berrasbetraktelser

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0