Tidig morgon och tabun som bryts :D

Jag kom hem från Turkiet vid 1:30 på söndags morgonen. Vi hade väldigt tur på Arlanda och fick tag på en taxi direkt så jag var hemma vid ca 02:30. Jag avundades inte pappa och bror som skulle köra bil till hudik och gnarp.
När jag kommer innanför dörren så blir jag mött av eve. Det är ju skönt att känna sig saknad :)
Hon får sina presenter som jag köpt åt henne, Någon DKNY parfym som luktade äppel och ett linne från dolce & gabbana. och tro det eller inte men det passade perfekt :D
På söndagen vaknade jag tidigt, jag tror att det var redan vid 9 tiden. Jag var för en gång skull uppe först. Det var nog första gången...... :D
När jag tänker bege mig till köket och fundera över vad jag skall äta till frukost så hör jag en söt röst som frågar om jag vill ha tomatsoppa och nybakade scones till frukost.
Självklart, så ville jag ju det. :) Men var kunde man köpa det nu?
Eve tittar på mig och säger naturligtvis så ordnar vi det själva!
Medan jag hade varit i Turkiet och druckit bärs så hade Eve slavat hemma hos mig. Stackarn hade städat hela mitt kök, rensat mitt skafferi Där hade hon funnit 4 år gamla konserver...... två år gammalt mjöl.... ja snacka om unkis varning. :) Hon hade oxå kastat min samling av plastpåsar som upptog ett helt skåp i anspråk. :)
Nu får jag bara ha mina små påsar i en liten, liten låda så jag får bara plats med 4 st. :)
Hon har oxå börjat bygga upp min kryddhylla som förut bestod av tre sorter, den består nu av kanske 13 olika burkar :)
Eve hade oxå organiserat om min garderob under veckan som gått, hur hon lyckades med det förstår jag inte, men nu kan jag till och med gå in i garderoben och tända lampan. :)
Det har inte fungerat sen jag flyttade hit....... Mitt golv som tidigare var täckt av juldekorationer, väskor och tröjor är nu helt tomt. :) Det inbjuder besökaren att kliva in och välja kläder för dagen :)
Hon hade till och med varit på IKEA och köpt förvaringslådor åt mig :) hon är ju bara för söt :D

PÅ eftermiddagen bestämde vi oss för att åka och handla mat. Eve kände att hon inte pallade min unkis rutin att inte planera maten i förväg, utan äta det som faller mig på läppen den dagen.
Så Eve tog fram sin lista och skulle börja skriva.... och jag började skratta. Jag har aldrig handlat efter en lista. Jag har alltid ansett att det är lite pensionärs varning på det :) Men det var ju ytterliggare ett tabu som bröts i min unkis vardag. Kan det vara så att Eve håller på att få ordning på mig?
Min söta lilla processor. Vi är ju våra totala motsatser när det kommer till att planera. :D Men vi gav oss iaf iväg till skärholmen och handlade. Det gick faktiskt smidigare än jag trott. Men jag kunde ju i mitt fall bära från jobbet och få personalrabatt. men hur kul är det att handla själv?
När vi kom fram till kvantum började eve på att leta efter en penna. Jag drog en droppe svett ur pannan när hon hade glömt den hemma. okej för lista, men om man måste börja bocka av den då har det ju gått för långt....
Det passar inte min oorganiserade tillvaro :)
Men hon är ju bara för söt :D

Men nu ska jag lägga mig i soffan o sova ha det bra med er alla



Kommentarer
Postat av: Katja

Det låter som att hon är riktigt bra för dig =)

2009-09-14 @ 17:28:13
Postat av: Anneli

Jag bara ler när jag läser om er två :) Och jag blir så glad över att du hittat dej en tjej! :)

2009-09-14 @ 19:10:18
URL: http://nilnur.blogg.se/
Postat av: Vulva

Hur va de hära med att stor handla? du ser pastor vulva har alltid rätt.

-ska vi spela lite scara?

-Näää jag kan inte jag ska handla....

2009-09-14 @ 19:54:32
Postat av: kulturella

har du sovit ut nu.

2009-09-14 @ 20:21:05
Postat av: Ernst

Det börjar bli mer och mer fikusfasoner på dej scara. Snart går du väl med i nån frikyrkoförsamling med så du ar nåt att göra på söndagarna nu när du håller på att bli en städad person...

2009-09-14 @ 20:31:39
Postat av: Anna-Karin

De där med pennan känner jag igen=O). Annars så glömmer man ju hälften som man tror man har tagit men inte gjort...



Så roligt för dig Vännen att du träffat en Sån Underbar Tjej som Eve verkar vara!



Ha de så Gott Och Vårda Nu Kärleken Väl!

Kramar

2009-09-15 @ 12:24:15
URL: http://www.annakarin.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0