Tvätta, kan man göra det på flera vis?

I morse vaknade jag klockan 4 och var super pigg. Jag trodde att vi hade försovit oss, men en väldigt trött eve informerade mig om att det var flera timmar kvar tills vi skulle kliva upp!
Jaha tänkte jag och somnade om, vaknade upp ett par timmar senare av att eve skakar om mig och frågar om jag vill ta frukost med henne?
Hon är ju bara för söt, så jag klev upp och vi satte oss framför tv:n och åt frulle :)
Macka med grönsaker och tropicana juice. Det kan ju inte bli bättre :)
Jag sa att eftersom jag var ledig idag och mår mycket bättre så tänkte jag tvätta.

Följande konversation följde:

J - Har du något som behöver tvättas?
E - Ja det ligger i tvättkorgen.
J - Är det något som behöver sorteras?
E - (Ögonen spärras upp av skräck) Sorteras?
J - Ja, dina kläder kanske bör tvättas på olika grader?
E - Ja, och sen måste man ju sortera efter färger oxå!
J - jaha, Ska det egentligen vara nödvändigt?
E - (Det börjar rycka i över läppen av förskräckelse) JA annars kanske det färgar, och du vet väl att man måste tvätta sängkläder i minst 60 grader annars dör inte kvalstren?
J - Det märks att du aldrig unkis tvättat :D
E - EEE NÄ.
J - Okej, jag fixar det. men kan alla dina kläder torktumlas då?
E - ( Den mannen är ju inte frisk, först låter han mig sova i sängkläder som enbart tvättats på 40 grader, och nu frågar han om allt verkligen kan torktumlas)  Nä, inte mina arbetskläder.
J - Okej, då häger jag de i torkskåpet då.
E - Och jeansen måste tvättas på aviga, och får inte torktumlas....
J - Varför det?
E - Skämtar du?
J - Nä, jag har alltid tumlat mina jeans.
E - ( Börjar nervöst leta efter tvättråden i jeansen) Ja men torktumla inte mina är du snäll.
j - Det är lugnt, jag fixar det. Något annat att tänka på?
E - eee T-shirtar med tryck måste tvättas på aviga.
J - Okej??
E - Men det är ju mest dina förstås. så du gör som du vill.
J - Det är lugnt jag löser detta.

Vi går gemensamt iväg genom källaren när Eve är på väg till jobbet, jag tänkte ju boka tvättid.
Tyvärr så var det fullt hela dagen....
Jag skickar ett sms till Eve och säger att hon måste vänta tills imorgon för att få sina kläder tvättade.

Svaret jag fick:

Annars kan du ju ta en tid i helgen, så kan jag fixa det :)

Undrar just om det var någon som blev lite nervös över mina kunskaper i tvättstugan? :)
Hahaha Jag har nog en del att lära innan Eve kan titulera mig husslav. :)
Jag får nog gå i skola hos henne ganska länge till :)

Men det kan ju inte bara vara jag som har kört alla mina kläder mixade och på 40 grader, och tumlat allt?

Nu får ju ni unkisar där ute hjälpa mig, för jag har aldrig färgat något! Så jag kan ju inte ha misslyckats helt?

Hoppas ni får en super dag.

Nu ska jag snart ha en date med dammsugaren :)

Scaramanga
husslav i träning. :D



Min kompis, vi har aldrig svikit varandra. :D



Kan det finnas en orsak till att det inte heter damsugare? :)
Borde finnas fler användnings områden än att enbart suga damm tycker jag :)




Kommentarer
Postat av: Eve

Oh my, sängkläderna ska tvättas i minst 90 grader sa jag ju :) Men jag antar att det kan vara rätt mysigt att sova med lite bakterieodlingar. Små kvalster som kryper in i öronen ;)



Vad är det för användningsområden du tänkt ha din dammsugare till???? Ska jag börja oroa mig för konkurrens???? Du kan väl vänta tills jag kommer hem. Herregud! Haha!

2009-09-16 @ 09:40:56
Postat av: Katja

Hahah du är kass!

2009-09-16 @ 16:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0