Helgen

Nu har man för första gången träffat svärmor och eves bröder. Det blev en mycket trevlig helg. Eve hade ju sin diplomeringscermoni i Uppsala och hela familjen kom ner för att fira.
Jag måste säga att jag gillade eves familj, de var jätte trevliga.
Eves familj kom ner på fredagen, jag jobbade ju sent och fick träffa dem en snabbis innan det var dags för att bege sig till Örby för att sova. Eves familj sov i vår lägenhet.
På lördagen var det bara att bege sig till Uppsala för ceremonin Det var riktigt trevligt. Fast man önskade ju att somliga av talarna hade tagit sitt uppdrag på lite större allvar och tränat lite. Istället för att stå och rabbla klyschor från scenen. En annan fråga som väcktes var är det ett krav att ha struligt hår och illa sittande kostym för att bli en av hövdingarna på universitetet? :)
Men det hela var trevligt och efter ceremonin var avklarad begav vi oss åter mot Stockholm för att inta middag på en grekisk restaurang i fruängen. Varför åt vi där kanske ni undrar? Det hela berodde på att restaurang tre vänner är stängd för stambyte.
Vi hade bokat bord för 7 personer och när vi kommer fram till restaurangen så blev vi hänvisade till ett bord för 6 personer. Vi frågade hur det kom sig? Men vi fick till svar att det var de största bordet de hade.
Jag kände att mitt humör höll på att ramla ihop. Men vi klämde ihop oss iaf och när maten kom så blev jag positivt överraskad. Det var riktigt gott.
Efter middagen begav vi oss hem till kransen för att äta tårta.
När tårtkalaset oxå var avklarat begav vi oss till örby för att sova ut, jag tror att jag lyckades vara vaken i 5 minuter efter att jag hade lagt mig i sängen. Jag var helt slut.
Men på det hela var det en toppen dag, jag måste säga att eve var snyggast på hela ceremonin :)
Jag tänkte förnöjt med ett leende på mina läppar:
My baby is smoking hot :)
På söndagen var hela gänget inne i stan för att fördriva lite tid innan eves familj skulle åka hem. Vi såg högvakten vid slottet och passade även på att inhandla en tårtspade. Eves bror höll med mig, varför ska man köpa en tårtspade när man kan använda en köttkniv som idag? :)
Men vuxenlivet springer fortare och fortare in i mitt liv. Från köttkniv till tårtspade, undrar vad nästa steg blir? Man kanske börjar fundera på at handla storpack av spagetti, börjar dricka whiskey istället för folköl.
Ja vuxenlivet kommer verkligen med stormsteg :D

Ha det bra

Scaramanga



Kommentarer
Postat av: Eve

Finns det storpack spaghetti??? Klart vi ska ha det då... Men jag har ju avhållt från att köpa fullkornspasta och fullkornsris :P Det borde jag få cred för :)

2010-04-15 @ 10:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0