Städa och feja svärmor anländer på fredag :)

Idag har jag haft sovmorgon, jag hade en av mina mest produktiva dagar på hemma fronten igår på mycket länge. Eve har ju sin diplomeringscermoni på lördag. Så eves mamma och syskon anländer till oss på fredag kväll. Jag började gårdagen med att överdosera kaffe, jag vet inte om det hjälpte egentligen. Men jag fick iaf energin att börja med städningen. Jag har lyckats städa lägenheten så bra att de kan inte ha gjort ett bättre jobb efter saneringen av bengtsson. (Mannen som borde i lägenheten innan mig, blev knivmördad av sin kompis)
Efter städningen och ytterliggare en överdos kaffe så bar det av till stan för att köpa lite nya kläder. Man måste ju vara snygg när man representerar Eve i Uppsala på lördag.
Jag har alltid avskytt att handla byxor, allt annat är roligt att handla men byxor är ju en riktig plåga. Jag smög runt ´på gallerian som katten runt het gröt och kände att svetten började rinna i nacken. Jag valde att gå till JC för att inhandla mina jeans. Jag hade tur och fick hjälp på en gång. Det underlättade plågan. Efter mitt stopp på JC var det raska steg mot Åhlens för att handla en skjorta. Jag gillat att handla skjortor på åhlens de har ett bra utbud och väldigt trevlig personal. Jag hittade en skit snygg skjorta från Stenströms som satt som gjuten på mig. Men prislappen var ju inte lika rolig 1200 spänn för en skjorta. men va fan tänkte jag, man måste ju få vara snygg någon gång :) (Eve valde senare på kvällen att kalla mig för märkes homo :D )
När alla kläder var inköpta så var det bara att bege sig till optikern för att beställa linser och därefter raka vägen till Örby för att mata feta Frans. Feta Frans är ju systers katt, han är fruktansvärt bortskämd och vägrar äta torrfoder. Han äter bara någon snuskig kattmat från coop som luktar skit! jag tror jag kommer att få begära snuskighets bidrag från syster när hon kommer hem :)
När Frans var matad så begav jag mig hemåt mot det lugna Midsommarkransen, där jag avnjöt en gourmé måltid bestående av pasta, krossade tomater och vitlökspeppar. Behöver jag säga att eve var borta? :D
Eve var ju i Uppsala och tog bort tandställningen, hon blev skitsnygg !!!
Efter middagen var det egentligen bara att gå och lägga sig. Under natten hörde jag en röst i huvudet "Städa och feja svärmor anländer på fredag". Jag vet inte om det är jag som börjar bli nervös? Men något måste det ju vara. Men vi får se till att charma svärmor på fredag. :)

Men nu ska jag ta och äta lite frukost.

ha det gött

Scaramanga


Kommentarer
Postat av: Fanny

Frasse är inte fet. Han är bäst. Han är min och han är bäst. Du är bara avis för att han blir mer älskad än du :D

2010-04-08 @ 17:54:01
URL: http://wagenius.blogg.se/
Postat av: Lottapotta

Men vad har du att vara orolig för??? Du har ju alltid gått hem hos mammor!!! Du kommer ju charma henne av stolen! Lycka till!!!

Min mamma hälsade tillbaka fresten!!!

2010-04-08 @ 19:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0