Egypten dag 1 :D


Min och Eves resa började klockan 04:30 med färd mot arlanda. Jag måste säga att det är få känslor som går upp mot den första ölen på arlanda innan man ger sig iväg.



Vi kom ombord på planet som skulle ta oss till Hurghada, Egypten. Flygresan gick jätte bra och när det var dags för landning, så blev vi informerade om att fritidsresor inte fick vistas inne på flygplatsen. Tydligen var det en militärflygplats, men det skulle finnas lokala agenter som skulle hjälpa oss tillrätta. Dessa sk agenter skulle vara iförda vita skjortor och röda slipsar. Jag kände redan innan landning att jag började bli nervös. människor i uniform med skarpladdade automat vapen och stressiga situationer brukar inte vara den bästa kombinationen för min stress tröskel. :D
När vi kliver av planet och får komma in på ankomst terminalen så möts vi av världens minsta flygplats.... Det var fullt av resenärer och de sk lokala agenterna sprang runt som dårar och skrek YALLA YALLA THIS LINE THIS LINE!!!!!!! Jag kände att jag började drypa av svett, och när de sk lokala agenterna skrek att alla måste byta kö, då höll jag på att bryta ihop... Tur för mig att eve har en väldigt lugnande effekt på mig. Efter mycket om och men så lyckades vi ta oss ut ur terminalen och mot bussarna som skulle ta oss till hotellet. Under denna korta vandring som var kanske 100 meter så tror jag att jag rökte 5 cigg. (man får röka på semestern)
När vi kommer fram till hotellet så blir vi inkvarterade på rummet. Vi fick ett helt okej hotell rum. Men ett tips för alla som funderar på att åka till Egypten kan vara att växla till sig små sedlar hemma i Sverige helst 5 och 10 punds sedlar för alla i Egypten förväntar sig dricks.
Efter inkvarteringen så var det dags att gå och äta lunch. Eftersom vi hade all inclusive så valde vi att äta i matsalen på hotellet. När vi kom dit så  möttes vi av sauterade grönsaker, ris, kött, kyckling och sallad. Vi åt med stor aptit och efter lunchen var det dags för att inviga stranden en snabbis.





Stranden var väldigt trevlig. Där fick vi stifta bekantskap med Ali beach boy. Alis jobb var att bära fram solmadrasser och stolar åt oss turister. Sedan passade han på att försöka sälja 4-hjulingssafari åt oss. Denna resa annordnades oxå av fritidsresor, men Ali annordnade dem billigare. Men det var ju en hemlighet. :)
Undrar just vad fritidsresor skulle göra om de fick reda på Alis sido projekt :)

Efter att vi hade legat på stranden i 2 timmar så kände vi att det började kurra i magen och att det var dags för middag. Vi begav oss åter till matsalen och där möttes vi av sauterade grönsaker, ris, kött, kyckling och sallad. Jag började få onda aningar, de kan väl inte servera samma mat flera gånger i rad?
Jag försökte peta i mig lite av maten, och få i mig lite vätska.

Efter maten begav jag och Eve oss ut för att ta en snabb tur på gatorna närmast hotellet. Så fort vi kom ut så kände vi att det var väldigt kallt. Så vi begav oss iväg för att leta tjock tröjor.
Vi hade väldigt tur och hittade tröjor direkt. Lite senare så hittade vi även parfym, sedan begav vi oss hem till hotellet för en god natts sömn. Den där flygplatsen tog verkligen knäcken på mig.

Mvh

Scaramanga


Kommentarer
Postat av: Eve

En morgon i december åkte vi till Hurghada, för att sola och bada. Dag 1 fick vi smaka hotellets mat, vilket ledde till sura miner och gnat. Det är ÖKEN.... maten smakade möken. Visst fan är det ÖKEN.

2010-01-30 @ 21:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0