Taxi Stockholm får på käften :)

I fredags jobbade jag kväll. Jag sitter i kassan och har fullt med kunder. Helt plötsligt tränger en man sig in i kön.
Mannen i fråga har någon form av sjukdom, möjligen Ms alternativt psykiskt.  Han har pga av sjukdomen inte kunnat tvätta sitt hår på länge, Detta gör att hans hår står rakt upp och är alldeles flottigt. Han har pga sjukdomen oxå svårt att gå, och använder sig av längdåknings-stavar för att gå.
Denna man stirrar mig rakt i ögonen och väser:
- Min taxi har inte kommit än.
- ok. Men du får vänta tills jag är klar med dessa kunder, så ska jag hjälpa dig strax.
Jag hjälper klart alla andra kunder, och vänder mig åter till mannen med den väsande rösten.
- så nu är jag klar, vad kan jag göra för dig?
- Min taxi har inte kommit.
- Har vi beställt den åt dig?
- Ja. (han kastar fram en lapp med ett fyrsiffrigt nr)
- Vad vill du att jag ska göra med detta nummer?
- Taxi, taxi.
- Vill du att jag ska ringa åt dig?
- Taxi, Taxi.
- Vilket bolag är det då?
- Taxi, taxi
- är det Stockholm?
- ja.
- ok. då ska jag gå och ringa.

- Välkommen till taxi Stockholm
- Hej Scaramanga, jag jobbar på en butik. Jag har en kund som säger att han inte har fått någon hämtning än.
- Oj då. Då ska jag titta. Det ser ut som om taxin redan har varit framme.....
- Det är omöjligt för min kund har stått därute hela tiden och nu håller han på att frysa ihjäl.
- okej då skickar jag fram en ny bil igen.
- tack så mycket.

Jag går ut till kunden och meddelar att taxin är på väg.

Jag går in i butiken igen och då ser jag en taxi svänga in framför butiken.
Kunden börjar flaxa med armarna och går fram till taxin. Men taxi chauffören släpper inte in honom i bilen.
Jag går ut och frågar chauffören vad som var problemet? Han svarade att kunden inte var hans kund.
Jag förklarar för kunden att det inte var hans bil och att nästa bil ska hämta honom.

Jag går in i butiken, då kör taxin iväg utan att ha fått någon ny kund.
Jag känner att jag börjar på att bli helt vansinnig. Venen i pannan pulserade väldigt hårt. och jag hade väldigt svårt att slå telefonnumret till taxi Stockholm :D

- Taxi stockholm, Godkväll.
- Hej. Jag heter Scaramanga, jag ringde tidigare angående en kund som inte hade fått sin taxi.
- Ja, jag ser det. Men taxin har varit där och plockat upp honom nu.
- Nä det har den inte. Min kund är fortfarande kvar och håller på att frysa ihjäl. Er chaufför sa att han inte var hans kund.
- Vad säger du? så får det inte gå till.
- Nä, det har du jävligt rätt i, er chaufför vägrade bara för att kunden ser skum ut. på grund av att han har en sjukdom.
- ojojoj. Ja jag ber tusen gånger om ursäkt. Jag ska genast skicka fram en ny bil.
- Det är inte mig du ska be om ursäkt, och nu är det så här jag går hem om 15 minuter. Är min kund kvar när jag går hem, då kommer jag att ringa polisen och anmäla Taxi Stockholm för diskriminering
- Jag skickar en bil nu.

2 minuter senare kör en taxi upp, det lustiga är att det är samma chaufför som tidigare nekat kunden att åka med. Jag kan lova att jag har aldrig sett en taxi chaufför som fått mer på käften än honom. Han går in och hämtar kunden, leder honom till bilen och packar in hans mat. Sedan går han in i butiken och ber mig om ursäkt :D

Jag kan lova att jag var rätt nöjd med mig själv.

Men nu ska jag sova.

Ha det bäst

Scaramanga

Kommentarer
Postat av: Eve

My big, strong and sexy hero!!

2010-01-11 @ 21:24:37
Postat av: mRRE

Det var strongt gjort av dig...

2010-01-12 @ 19:09:01
Postat av: Camilla

Då vet jag att jag kan skylla på min MS om jag har stripigt hår.......

2010-01-13 @ 17:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0