Idag har det mesta gått fel...

Jag vet inte var jag ska börja men idag har det mesta gått fel på jobbet. Jag tror allt som kunde strula, strulade riktigt ordentligt. En i personalen hade brutit revbenet, vad som hänt förtäljer inte historien. Men det lär ju komma fram :)
Alla elektroniska program har oxå krånglat. Jag spenderade 3 timmar av min arbetstid på att få ordning på grejorna. Men tids nog så fick jag ordning på dem och dagen förflöt ganska bra på slutet, även om det var mycket svettigt ett tag. :)

Snart åker familjen till Thailand oxå, det är bara jag och eve som får vara hemma, det känns tråkigt. Det hade varit skönt att återse Thailand. Men de ska ju göra samma resa som vi gjorde sist. Och har man en gång sett Hua Hin, ja då har man sett det.
Nästa gång jag och Eve ska åka på semester så blir det antagligen Thailand, men den här gången vill jag se vad alla andra pratar om. Med alla dessa öar och klar blå vatten. :)
Vi får hoppas att det kommer i närheten av den mentala bilden jag har :)

Jag sitter idag och funderar på mig och mitt svenssonliv. Svårt att vara mer nöjd än jag är helt klart. Men det märks ju att man har levt en relativt skyddad tillvaro i det brutala Gnarp. Jag läste idag på nätet idag om ungdomar i usa som var gravida, utan att ha någonting klart i livet. Varken jobb, bostad eller något annat socialt skyddsnät. Jag började fundera, vad skulle jag ha haft att erbjuda ett barn när jag var 18-20 år. Inte direkt mycket förutom en kasse falcon 3,5 från statoil och ett paket prince. Jag vet inte om jag har något mer att erbjuda ett barn idag, men idag har jag iaf en ordnad ekonomi. Jag vet inte, men jag tror inte barn blir mätta på enbart kärlek. Kärlek är bra men det mättar inte magen. Jag vet inte om jag ska beundra dessa ungdomar som valde att föda sina barn trots alla sina egna problem, eller om man ska vara moraltant och fördöma.
Det vore väldigt roligt att få läsa en uppföljning om dessa ungdomar om ett par år för att se hur det blev.
Man måste ju säga att de är modiga, även om jag själv hade kanske valt en fegare, och enklare utväg.

Men nu ska jag vara pensionär och gå och sova.

ha det bäst

Scaramanga

Kommentarer
Postat av: Katja

Hörru du! Vi ska ju faktiskt runt på öar i phuket juee..

2010-03-15 @ 22:23:58
Postat av: scaramanga

Jo jag vet. Det tror jag blir jätte härligt :)

Jag tror det skulle passa min mentala bild bättre av thailand än hua hin. och mamma o pappa ska ju göra samma sak som vi gjorde sist.



Ha en bra semester det är ni värda.



Scaramanga

2010-03-16 @ 16:29:39
Postat av: mammsen

tjing! jahaja det kommer snrt tillöktning i den wageniusianska-finska lägenheten. detta läser jag mellan raderna i ditt tidigare inlägg. och för att klargöra något, den ena resan blir aldrig den andra lik. se ya

2010-03-21 @ 07:54:09
Postat av: kulturella

hur ser en finsk lägenhet ut.

2010-03-25 @ 09:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0