Pöbelns tjut! :D

Igår hade jag turen att få följa med på hockey. Matchen ifråga var Djurgården - Brynäs inför ett fullsatt hovet.
Jag måste säga att det var en mäktig men samtidigt ytterst märklig upplevelse. Jag har ju varit på ett flertal fotbollsmatcher men detta var något annat, det blev en mycket tätare stämning.
Jag måste säga att när matchen började och publiken började uppleva masspsykos då var det svårt att hålla sig för skratt. Människor som 10 minuter innan match visade upp en helylle fasad förvandlades till neandertalare som skanderade SLÅ HAN PÅ KÄFTEN!! Men det var verkligen underhållande. Jag kommer helt klart att gå på hockey igen.
Jag är som sagt ingen kännare av hockey men jag tyckte det var en bra match. ;)
Jag önskar bara att jag oxå kunde hänge mig, tyvärr så verkar det inte vara något för mig. Jag satt igår på matchen och funderade på om jag skulle göra ett försök att ta del av denna kultur genom att välja ett lag och lära mig alla spelare samt läsa på om alla fakta en riktigt intresserad skulle tillgodo göra sig. Men när jag satt där och funderade så kom svaret till mig omgående. Trots om jag gjorde alla dessa ansträngningar så skulle jag nog inte kunna hänge mig ändå, det ligger nog inte för mig :(
Men att se klacken skandera mot sina motståndare var en mäktig upplevelse som bör upplevas :)

En fråga till som dök upp denna afton var pissoaren det måste väl vara en man som är fader till denna uppfinning?
Det kan ju bara vara en man med en stor penis som har fått för sig att ställa upp dessa pissoarer bredvid varandra. Uppfinnaren måste ju ha tänkt sig att man skulle kunna ha en penis mätar tävling samtidigt som man gör sina behov?
Hur förklarar man annars att vissa stänger gylfen och klappar sig gott på behaget och går därifrån med ett flin, medan andra helst smyger iväg efter väggarna. skamsna och sorgsna?
Jag säger inte att Scaramanga själv praktiserar denna form av mandomsprov, men det måste ju finnas de som gör, eller hur?
Det måste ju vara syftet med pissoaren eller finns det några andra? förutom det uppenbara?

Men det var helt enkelt en toppen kväll!!!

Men nu ska jag ta en kopp kaffe och begrunda om jag var den som flinade eller den som skamset smög iväg med en tanke om att välja ett bås nästa gång.

Ha det bäst

Scaramanga

Kommentarer
Postat av: Eve

Du kan gott flina stort :)

2010-03-25 @ 10:41:52
Postat av: stoffe

jag flinar inombords "I´m a grower not shower" (översättning: jag är en växare inte en visare" övertalar jag mig själv.

2010-03-26 @ 17:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0