Hemkommen från fjälls.

Nu har jag och Eve varit på långresa minst sagt. Klockan 17:00 p fredagen gick tåget upp mot Hudiksvall, väl framme blev vi mottagen av mor & far. Jag måste säga att det kändes konstigt, det fanns ingen välkomst kommitté på plats? Har inte bygdens son förtjänat minst ett tal och ett marschband?
Man har kanske spelat ut sin roll som lokalpatriot?
Väl hemma hos mor & far väntade en sen middag, vi blev bjudna på snittar, köttgryta och rabarberpaj. :)
Det var väldigt gott, men min vana trogen så frågade jag vad köttgrytan innehöll för sorts kött? Resten av middag konversationen handlade om hur kräsen jag är när det kommer till mat. Jag som är känd som den store allätaren.
På lördagsmorgonen så var det dags för avfärd mot Bruksvallarna. Tyvärr mådde jag inte så bra, men det är en annan historia. Färden mot fjälls var händelselös och vi var framme på eftermiddagen och inkvarterade oss i ett hus som vi fått låna denna helg. På lördagkväll var det dags att gå på Christer Mhyrs 50 års kalas. Det var en ordentligt kalas minst sagt, med 230 gäster.

Bilder kan ses på:

http://www.bosnus.se/bilder/Chrillekalas/

Jag och eve avvek från festen tidigt pga att jag inte mådde något vidare. Men kalaset var en verklig hit minst sagt. God mat och väldigt trevligt folk.
Jag och Eve vill oxå passa på att önska Christer ytterligare ett stort grattis, och än en gång säga att det var en höjdar fest.  och att vi antagligen ses till sommaren, jag och eve funderar på att spendera en vecka i fjälls i år.

Söndagen handlade mest om att resa från Bruksvallarna och hela vägen till Stockholm. Jag kan ju bara säga att det var ganska jobbigt, men helt klart värt det. Jag har nog inte vetat hur mycket jag saknat fjälls. Det var ju ett par år sedan jag var där senast. Men det ska vi nog ändra på. :)

Till alla er som undrar ja jag tror Eve hade lite problem med dialekten på Vôllan :D :D :D

Ha det bra

Scaramanga



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0