En kväll på karriärsklubben :)

Som de flesta vid det här laget vet så är jag medlem av SLHF:s karriärsklubb. Många tycker nog att det kan verka konstigt, för min bransch är väl knappast det man förknippar med ordet karriär. Men många människor lyckas med att skapa sig en god tillvaro, så jag känner att detta kan vara ett bra steg på vägen. Det främsta skälet till att jag är med är ju för att skapa mig ett nätverk.
Idag hade vi en föreläsare vid namn Ola Lauritzon, han är bl.a. grundare till www.giviktkoll.se med andra ord en ekonom som blev GI guru. Han höll en riktigt bra föreläsning för oss om vikten att se möjligheterna i vardagen.
Det var lärorikt att få höra på hans resa genom livet. Jag hoppas att jag kan ta med mig något av hans synsätt i min vardag. :)
Jag blir lika fascinerad varje gång jag deltar i dessa sammankomster. Det är väldigt lärorikt och nyttigt att sitta och lyssna på de andra medlemmarna om deras tankegångar angående vardagens olika skiftningar. Jag har ju haft oturen att komma in senare än de andra, så jag känner inte de andra så bra som jag skulle önska. Men samtidigt kanske det är bra? Jag har kanske en viss förmåga att ta rätt så stor plats om jag får tillfälle. :) Så det kan vara bra att hålla en lite lägre profil, tills man har kommit in i gruppen på allvar. :)
Men jag slås i varje fall av att mina kollegor är så insatt inom dagligvaru branschen. Men dt är ju bara trevligt att få höra om alla de inspirerande butiksbesöken och deras senaste aktiviteter för att höja servicen till kunderna.
Samtidigt känner jag att jag börjar fundera på vad jag egentligen gör i min vardag?
Inte för att jag inte gör någonting alls. Men hur kan jag öka servicen för mina kunder? Vad kan jag göra för att ta ytterligare steg på den mentala karriärstrappan?
Vilka värden/åtgärder skulle jag kunna jag kunna förstärka i butiken jag jobbar i idag, med mina nuvarande befogenheter? Hur ska jag få med mig butikslaget på att de små förändringar jag vill införa, hur skulle dessa kunna innebära ett ytterligare ett lyft för det totala intrycket?
Som ni ser så sätter dessa kvällar sina spår på den mentala aktiviteten. :) Men det är bara bra. Man behöver träffa inspirerande människor, som kan bidra med sina erfarenheter. Jag önskar bara att det var fler förunnat. :)
Sedan hoppas jag att något även fastnar i min hjärna, så att jag kan ta med det i min vardag.

Men nu ska jag ta min hjärna som går på högvarv och försöka smälta intrycken och få mig lite välförtjänt sömn.

Ha det bäst

Scaramanga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0