Måndag 18/10 + en sido historia om viltvård :D

Idag har det varit en lugn dag på jobbet.
Christer var tillbaka efter årets första älgjakts vecka, men han hade inte skjutit stor fan i år heller. :)
Jag brukar i dessa tider ofta tänka tillbaka på mig själv och att jag oxå har jägarexamen. Allt förutom hagel. Varför i hela fridens glada dagar gick jag den utbildningen för? Jag har aldrig varit intresserad. Men jag antar att Sverker hade ett stort inflytande på mig. :)
Mitt tydligaste jakt minne jag har är från när vi hade jakt/viltvård med kriminalinspektör Lundberg i Åk 6 på Gnarpsskolan. En morgon skulle vi ut i skogen och jaga rådjur. Det enda felet var att Scaramanga hade packat två plåtburkar med kakor i ryggsäcken :) Dessa låg och slog emot varandra hela dagen. Behöver jag nämna att vi inte såg några rådjur denna dag :D
Gissa vem som fick stå vid skampålen? :)
Jag borde ha avslutat min karriär som jägare den dagen.....
Men  åter till dagen. Det har som sagt varit väldigt lugnt på jobbet. Jag passade på att få feedback på min ansökan till Mörsil av en gammal handlare. Han tyckte den var mycket bra. :)
Jag hoppas nu bara att de som utser kandidater oxå tycker samma sak. :)
Jag vill verkligen få gå på intervju denna gång. Det vore super nice :D
Jag har under kvällen försökt att visualisera livet i Mörsil, jag har hittills inte lyckats. Men det skulle nog bli en hyfsad omställning från att bo i Stockholm. Men har man lyckats flytta från gnarp till Stockholm, så måste man ju klara av det motsatta eller hur?
Men det är ju bara drömmar och funderingar än så länge. Jag hoppas att svaret kommer inom de närmaste dagarna. Det vore skönt att få ett besked.
Men nu måste jag lägga mig och läsa en instruktionsbok Imorgon blir det inventering av antalet sektioner i butiken och om-plock av frysavdelningen. :D

Ha en bra kväll mina vänner

Scaramanga





Kommentarer
Postat av: Eve

Du är det söta kakmonstret :-)

2010-10-19 @ 06:04:55
Postat av: Lottapotta

Älskade vän, jag har sagt det förr och nu säger jag det igen! Jag tror du kommer få lappsjuka i Mörsil!!!! Du tycker ju att Gnarp är litet, Mörsil är en tredjedel så stort och lååååångt bort från allt!!!

2010-10-19 @ 20:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0