Rastlöshet dagens tema?

Jag vet inte vad det är med mig?
Jag är så fruktansvärt rastlös. Jag skulle ju kunna tänka mig att det mesta handlar om att jag vill ha svar angående butiken i Mörsil. Jag är nog inte skapad för att vänta. :(
De flesta i min närhet vet ju att jag har sökt och det återkommande temat verkar ju vara att folk tror jag har blivit smått knäpp. :)
Men jag inbillar mig iaf att det finns potential i butiken och att det vore en lärdom för livet att få prova på att driva en butik.
Jag hoppas att jag får komma på intervju, men då borde man ju ha blivit kallad redan? Man brukar ju iaf få de negativa beskeden på fredagen. Så det är ju bara två dagar kvar ...... Jag antar att man ska smälta beskeden under helgen?
Men som sagt så gnager det i själen att vänta. Man pendlar ju mellan hopp och förtvivlan.
Denna rastlöshet som jag känner har iaf medfört att jag har spenderat min lediga dag med att tvätta, städa och kommenterat Nordanstigs skolpolitik på Nizzes blogg.

http://nizze.gnarsp.com/wordpress/

Kanske min kommentar där var lite retsam men samtidigt är det ju rätt skrattretande att läsa om nordanstigs politiken. (Inget ont om dig nizze, vi pratar rent generellt) Men det kan inte finnas många kommuner i detta land som tillåter att lokalpatrioterna tar över makten, och förlamar hela förändrings processen. Jag bor inte längre i Gnarp. Men man kan ju inte motstå att ge sig in i debatten ibland. :D
Glöm inte att denna kommun har ju som målsättning att vara Sveriges enda varg fria kommun. Eller vem kan glömma den härliga sloganen "Nordanstig - Ditt TUSKULUM"
För utomstående kan jag berätta att en översättning till svenska är ungefär "Ett sällsynt ord för lugna, lantliga fristäder och lantställen av det förnämare slaget"'
Man kan ju undra vilka ställen de pratade om? :D
Men det är iaf ett sant nöje att följa med i debatten :)

Imorgon är det dags att kliva upp tidigare än vanligt. Vi ska tydligen ha en konslut på besök på jobbet som jag ska vara med och träffa. Det ska bli intressant att höra vad han har för åsikter. :D
Men det blir en lärdom för morgondagen. Just nu känner jag bara att det vore skönt om telefonen ringde och gav mig ett besked. Det vore skönt att kunna återgå till något som liknar en normal vardag igen :)

Ha det bra mina vänner

Scaramanga




Denna låt stämmer ju in på mig för tillfället. Allt för utom drogerna då.

Kommentarer
Postat av: Anna

Mörsil som i en liten by i Jämtland? Har du tänkt flytta dit och bli Icachef? Vad händer?

2010-10-21 @ 09:52:37
URL: http://annnamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0