Terracotta armén

I lördags var jag och Eve på östasiatiska museet och såg delar av den kinesiska terracotta armén. Jag måste säga att det var en häftig upplevelse som jag varmt kan rekommendera alla att gå och se. Men en god idé kan vara att boka biljetter i förväg. Då denna utställning är väldigt välbesökt.
Jag tog en hel del bilder och tänkte visa er ett par stycken.



Detta skall vara en general i armén som ska beskydda kejsaren i livet efter detta. Man ser att det r en general på hatten samt att de är ca 5 - 10 cm längre än resterande manskap.







Detta är en av bågskyttarna i armén



Detta var bara ett smakprov på alla bilder jag tog. Men jag rekommenderar alla att gå och se utställningen. Den var grymt häftig.
Jag kommer att försöka skriva ett längre inlägg i kväll eller imorgon. Det har ju hänt en del nyheter. Men i väntan på att jag har samlat ihop mina tankar och funderingar. Så får ni hålla till godo med detta :D

Ha det bäst

Scaramanga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0