Jag, min stora käft och slöa hjärna...... *suck

Jaha ytterliggare en tisdag kväll avklarad snart....
Något som blir tydligare och tydligare ju äldre jag blir är att jag egentligen borde ha fötts stum. Det hade varit en hel del enklare. Det hade besparat många människor en hel del.
Jag begriper inte hur hjärnan inte hinner med att säga åt munnen att vara tyst. Tänk vad mycket enklare det skulle bli då. Människor skulle inte behöva drabbas av spydiga och onödiga kommentarer, och jag skulle behöva lida av dåligt samvete alternativt konsekvenserna.
Men tydligen så verkar den logiken ha hoppat över min hjärna, för den vägrar att stoppa munnen. Så grodor flyger åt alla håll i tid och otid, och drabbar människor.
Det som jag ansåg vara ett roligt skämt/diskussion kan uppfattas som riktigt stötande, men varför säger inte hjärnan i från alternativt stänger av rösten? Det kan man ju fråga sig?
Jag säger inte att jag har dåligt samvete för allt dumt jag säger, då skulle jag ljuga. Men ibland vore det bara enklare att vara tyst.
Men då kanske det inte skulle vara jag?
Ibland har man ju känslan av att vara Don Quijote som är på väg att slåss en omgång med väderkvarnarna.....
Men livet  är ju som livet är, och man får väl helt enkelt acceptera dess konsekvenser. Men det börjar bli lite för många på senare tid, och det enda jag önskar är att munnen ibland kunde åka till Thailand på semester. Eller så skulle hjärnan kunna börja jobba i normal takt istället för att ligga på playan i Turkiet och fundera på annat.
Men vi får hoppas att hjärnan är tillbaka från semestern imorgon. Då kanske munnen kan åka.

Ha en bra kväll





Scaramanga

Kommentarer
Postat av: syster yster

men vännen då, vad har hänt?

2010-09-29 @ 11:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0